Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af maling, autolak ? - fra USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er . Jeg har fundet en amerikansk side, som sælger autolak . (Pulver på pose, som så skal blandes op med klarlak) Mit spørgsmål er: Hvor meget skal man betale i TOLD på autolak fra usa ? & kan man evt. undgå at skulle betale told + moms på nogen måde? Er der evt nogle som kender en side indefor EU som sælger autolak, til rimelige priser (: På forhånd tak.
Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:32

Du kan starte med at gå ind på Danmarks Statitik's hjemmeside www.dst.dk og finde frem til tolddeklarationsnummeret (findes under Nomenklaturet).

Dernæst skal du kontakte SKAT og høre hvilken afgift, der kommer på dette toldtarifnummer (jeg ved ikke, om du på SKAT's hjemmeside for virksomheder kan finde toldtriffen, ellers må du ringe til dem).

Man betaler ikke moms af køb i udlandet :)  ... men HUSK den formentlig dyre fragt- /forsendelsesomkostning.

Venlig hilsen Grete F.

Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Skrevet kl. 17:35

Tilføjelse ang. moms:
Kan godt være, du skal betale noget importmoms; men det får du i så fald refunderet.

Venlig hilsen Grete F.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:51
Jeg får det da ikke refunderet ? Jeg skal bare bestille noget hjem til mig & selv & så sælge lidt videre måske .
Fra Birkerød
Tilmeldt 20. Feb 08
Skrevet kl. 18:46
Kopi fra SKAT's hjemmeside:

--- kopi start ---
Spørgsmål

Jeg skal importere varer fra et land uden for EU. Hvad gør jeg?

SKATs besvarelse: Hvis du har erhvervsmæssigt køb af varer i lande uden for EU, skal du registreres som importør hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Du skal som regel betale told og evt. punktafgift af de varer, du køber i lande uden for EU.

Tolden, der normalt bliver beregnet af toldværdien, dvs. typisk af fakturaværdien og fragtomkostningerne, kan du trække fra i dit skatteregnskab som en driftsomkostning.
Du skal også beregne en såkaldt erhvervelsesmoms på 25 pct. af toldværdien med tillæg af tolden.

Denne moms kan du dog trække fra ligesom momsen på varer, du køber hos en dansk virksomhed.
Når varerne er kommet til Danmark, skal de fortoldes. Det betyder, at du skal udfylde et såkaldt EF-enhedsdokument og sende dokumentet og en kopi af faktura, fragtbrev og evt. oprindelsesdokumentation mv. til et skattecenter.Det er ikke så ligetil at udfylde enhedsdokumentet.

For at spare tid kan det være en fordel for dig at bede et speditionsfirma klare tingene. Når varerne er fortoldet, sender SKAT en opkrævning på tolden til dig.

Læs mere i Toldvejledningen.Læs mere på undersiden Import/export af varer.Læs mere på undersiden Toldsystemet.Du kan desuden få mere hjælp hos SKAT, om import af varer fra lande uden for EU.
--- kopi slut ---

Link hvor du kan søge efter tarifkoder:
http://www.dst.dk/Vejviser/dokumentation/Nomenklaturer/KN/2008.aspx 

Du skal nok starte med at søge på ordet 'lakker' ...

God fornøjelse Smile

Venlig hilsen Grete F.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)