Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport og Norsk MVA repræsentant + bankkonto

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor levere I ikke ufortoldet, så slipper i for alt det bøvl med moms reg.? 

madsklieholde:
Desuden opstår der problem ved etablering af varelager i norge, for i det tilfælde er der ingen kunde til at overtage den norske momsforpligtelse, og vi vil derved skulle betale den norske moms ved import.

Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad det er du mener, men hvis i har lager i Norge må man da antage at I skal være moms reg, ergo må der også være fradrag for importmoms ligesom der er i Danmark ved import.

Tilmeldt 8. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren H

Der er omsætningsmax ved eksport til norge på 50tkr hvorefter du skal registreres. Så der er intet valg for os.

Samt opstår der problem ved etablering af varelager i norge, for i det tilfæde er der ingen kunde til at overtage den norske momsforpligtelse der opstår ved landegrænsen, og vi vil derved skulle betale moms ved import. Og man kan ikke få refusion på importmoms, så det bliver uacceptabelt dyrt.

Vedr. etablering af norsk bankkonto, er det udfra et kundehensyn om at de norske kunder, som er et solidt, gedigent marked for os, ikke skal ulejliges med udenlandsk overførsel på vores betalinger.

Tilmeldt 8. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Ja vi skal momsregistreres, ingen tvivl om det, men vi vil også meget gerne have en norsk bankkonto, - og så vidt jeg er informeret fra norsk bank, kan det ikke lade sig gøre uden et norsk selskab, og idet at vi kører virksomheden fra dk selskab, og ikke har et norsk selskab, men udelukkende momsregisterer os, spørger jeg om råd fra Jer om i har nogle ideer til løsning?

John havde gode tips til DDB og Jyske 👍🏼 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

madsklieholde:
Ja vi skal momsregistreres, ingen tvivl om det,

Sælger I ufortoldet er der mig bekendt ingen krav om moms registrering. Generelt bør I nok overveje om alt det arbejde/ omkostninger med at være moms reg eller have firma i Norge står mål med indtjeningen.  

Jeg kan anbefale dig at kontakte Eksportrådet under udenrigsministeriet, de yder gratis rådgivning mht. eksport, de vil formodentlig kunne svare dig på hvad reglerne er for at få en bank konto i Norge. 

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - i behøver ikke at blive momsregisteret - hvis i har en momsrepræsentant i Norge 

Så en mulig løsing er at sælge jeres produkter inkl. moms/afgift og derved slippe for de omkostninger som et norsk firma vil medføre.

Hvilket produkt vil du sælge til Norge

Mvh

Tilmeldt 8. Jan 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren H

Vi er www.spaceinvader.com Vi har udviklet et transportsystem primært til lastbiltransport der sætter 2 læssede paller sammen i højden. Vi har patent i stort set hele verden, og går nu så småt igang med skalering, først i Norge, der har store transportudgifter med store distancer og meget roadpricing. Vi udlejer og sælger til kunderne.

Men mht. momsrepresentant så forstår jeg at det er en regnskabsholder for din virksomheds norske momsnr./regnskab/afregning når du ikke har selskabsregistrering. Det er den løsning vi går efter. Dog uden momsrepresentanten til at regnskabsføre. EØS lande er ikke forpligtet til at have en sådan. Så vi kan føre momsregnskabet og afregningen på vores drift og omsætning, uden at være selskabsregistrerede. Er du enig?

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)