Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udvikling og masseproduktion af produkt til salg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværksættere

Jeg har over de seneste to år arbejdet på en prototype på et produkt som jeg tror mange ville finde interessant og brugbart. Jeg har en drøm om at lancere det på Kickstarter, men da selve produktet er temmelig kompliceret at lave - det tager næsten en uge for én fingernem person at lave det - tænker jeg på hvordan en masseproduktion af et sådant produkt er mulig. Er der nogen her der har gode råd eller idéer?

Det fysiske bog-lignende produkt består som prototype af pap, papir og læder.

Kender i desuden til nogle steder i København hvor man kan komme med sit produkt/sin idé og få vejledning eller hjælp til udviklingen (på samme tid med at ens idé ikke er i fare for at blive stjålet)? Helst noget der ikke er på tv ;)

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik

Umuligt at hjælpe dig videre når vi absolut ikke ved noget om hvad det er for en type produkt, materieler, eller forarbejdning der skal til.

Rådgivning vedr. produktions vil man kunne få flere steder, men igen afhængig af produktet og om du vil betale for services.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Tak for dit svar. Jeg har nu specificeret hvilke materialer produktet er lavet af og hvilken type det er.
Jeg håber, det gør det lettere at komme med råd til. Jeg betaler gerne for vejledning, men det er selvfølgelig at foretrække at det er gratis rådgivning.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik :
Jeg har nu specificeret hvilke materialer produktet er lavet af og hvilken type det er.

øhh men åbenbart ikke noget vi kan se, hvordan skal vi så hjælpe dig?  

Du skal ikke være så bange for folk stjæler din ide.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg har i teksten tilføjet: Det fysiske bog-lignende produkt består som prototype af pap, papir og læder.
Det er måske ikke tilstrækkeligt? Altså jeg kan specificere at de mange dele er limet eller tapet sammen og kan foldes ind og ud på mange forskellige måder og at alle enkelte dele er letudskiftelige. Og nu lyder det jo som et skole klippe-klistre-projekt, men det er det langt fra.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo næsten som om du skal have fat en bogbinder evt. i et lavtlønsland.  

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kickstarter er godt til nogle ting og dårligt til andre. Jeg husker en historie om en person der havde lavet et mobilcover med selfie stang som han smed på kickstarter. Inden hans champagne sluttede havde folk fundet ud af at man kunne købe noget der lignede præcis den samme på et kinesisk site. Han endte med at måtte lukke kampagnen og droppe sit produkt. Det viste sig efterfølgende at kinesiske virksomheder havde set hans ide på kickstarter, reverse engineered det og starten en produktion billigere end hvad han tilbød det på kickstarter. Han havde ikke nogle patenter, så der var ikke noget han kunne gøre.

Derfor overvej hvad du sælger og hvordan du gør det. Overvej også om det er noget der kan patenteres eller lignende.

En uge lyder af lang tid især hvis det er en uges arbejde pr enhed? Så bliver dit produkt meget dyrt i sidste ende med timeløn + fortjeneste.
Hvis det derimod er at den reelle arbejdstid er 30 minutter fordelt over en uge, da ting skal tørre osv er det ikke så slemt. Så vil du bare have en del produkter i produktion parallelt.
Det kan være at forskellige dele kan outsources og at du samler produktet i sidste ende hvis du gerne vil bevare kontrollen.

Overvej altid hvordan dit produkt skalerer. Vil du kunne håndtere 5000 ordrer lige så godt som 10 ? Eller hvad skal der til for at det kunne fungere ?

Du skal også overveje hvad dit produkt er; er det et kvalitets håndlavet produkt som er unikt for den enkelte bruger, som er villig til at betale ekstra for dette, eller er det masseproduceret og billigt. Jeg kan kun anbefale dig at konkurrere på andre ting end pris, da der altid er nogen der kan gøre det billigere.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mrgoodcat

Beklager mit sene svar - jeg troede tråden var død og fik ikke nogen besked!

Jeg værdsætter meget dit grundige svar, og giver dig ret i alle dine pointer. Det er også grunden til at jeg helst går stille om dørene med idéen og hvorfor jeg spørger om der er et sted hvor man kan få vejledning til potentiel produktion uden risiko for at få ståjlet sin idé.

Designet kan patenteres, men det vil - i tilfælde af at et kinesisk firma ville lave en billigere kopi - sagtens ændres en smule og dermed blive kopieret og solgt.
Det er ikke en uges arbejde pr enhed, men, som du også nævner, vil man sagtens kunne lave de enkelte dele separat og i system og samle dem til sidst for at spare tid og penge.

Mht. skalering af projektet har jeg meget svært ved at sige det, da jeg ikke ved hvad det vil indebære. En masseproduktion ville kræve et helt maskineri der skal kunne lave dem hurtigt og effektivt - og en lille produktion vil ikke kunne lade sig gøre økonomisk.

Produktet er helt klart et kvalitetsprodukt der er modificeret efter den enkelte køber, med adskillige ekstra accessories af endnu højere kvalitet der vil kunne modificeret efter køberens ønsker. Jeg forestiller mig, at prisen gerne må være høj og afspejle et eksklusivt produkt der skal kunne holde i mange generationer.

Mrgoodcat, har du nogle råd til hvad jeg skal gøre for at komme videre? Nogen jeg kan snakke med? Jeg er en rookie når det kommer til det praktiske i den her situation, og værdsætter meget alle råd og al hjælp! :)

Mvh. Erik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)