Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange gode ideer, men hvilken skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg står i den situation at jeg har hoved fuld af gode ideer som jeg virkelig gerne vil fører ud i livet.
Mit problem er bare om mine ideer er "gode nok" altså jeg tror selv på dem 100% men det skulle også gerne kunne oparbejde sig til en god forretning på sigt.
Hvad vil i anbefale mig at gøre?
Jeg har ikke før startet noget op så er helt grøn, men jeg har et stort drive og brænder virkelig for iværksætteri

Med venlig hilsen
Dres Sørensen

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prøv en ting af gangen.

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogen har det bedst med bare at kaste sig ud i det og se om man kan flyde.

Jeg vil nok anbefale at du laver noget analyse af dine forskellige ideer. Et godt sted at starte er at lege lidt med business model canvas, som tvinger dig til at gøre nogle tanker om hvordan virksomheden skal hænge sammen om hvor pengene kommer fra.

Ved at man sætter sig ned og tænker før man springer ud i det kan du på forhånd fange nogle af de problemer du efterfølgende ville rende ind i. En del af denne process er også at snakke med potentielle kunder og løbende forbedre din forretningside samt din produkt ide, allerede før du har lavet noget fysisk produkt.

Derudover er det også en god ide at lave noget generel markedsundersøgelse for at finde ud af hvor mange potentielle kunder der er, hvor stor konkurrencen er, samt hvad folk er villige til at betale. Det kan give dig en prej omkring om det kan lade sig gøre at drive en virksomhed på din ide.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En del af at være iværksætter er kunne prioritere. Du skal kunne koge ting ned og målrette = du er nød til at lave seriøs bedømmelse, markedsundersøgelser, konkurrent undersøgelser stille og roligt, for dine ideer, og du skal kunne prioritere, hvilken du vil vælge først - og gennemføre undersøgelser for

den med at springe fra tue til tue og tro man har alle verdens ideer fører ikke til andet end rod. Sæt dig for at skære ned og udvælg de 3 bedste - kør dem så ned til 1 ved seriøse undersøgelser, og kør så på den (som teoretisk kan indeholde elementer fra flere) https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html 
Valget er det først skridt til overhovedet at være iværksætter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)