Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af udlejningsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammen med en forretningspartner vil vi købe ejendome og leje dem ud, vi starter med en, for at gøre det simpelt vil vi hver især oprette hver vores Holding selskab, som overskud hvert år kan overføres til osv. som så hver især ejer 50 % af driftselskabet udlejer. Et par spørgsmål:

1. Jeg tænker er det vores Holdingselskaber som hver især ejer 50 % af ejedommen/ejendommene og så udlejning sker i driftselskabet, eller skal driftselskabet eje ejendommen og så ejer Holding driftselskabet?

2. Skal jo bruge 50.000 KR. for at oprette ApS og det ønsker vi, så kan de 50.000 KR. ikke bruges til at skyde ind i Holding, og så fra Holding investeres de 50.000 KR. i drifselskabet, således der ikke skal bruges 2*50.000 KR. eller er det helt sort? De 50.000 KR. kan jo bruges til indskud i forskellige ting, herunder tæller ejendom vel, men er det så 100.000 KR. 50 for hver virksomhed, og så skyde det hele ind i ejendommen, og hvordan gøres det så bedst, hvilken virksomhed skal eje ejendommmen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

1 den der udlejer skal eje = drift i jeres fald

2 I kan evt stifte IVS holding for 1 kr og så et fælles drift IVS eller ApS - men jeg synes ny IVS lov som forventes - vil gøre ApS eneste rigtige https://startupadvisejh.blogspot.com/2018/10/stop-for-nye-ivs-nye-regler-for-gamle.html 

Men ja - selv om det så var to holding til 50 t indskud hver og så 100 t i drift (de to holdings formue stifter drift uden mere kapital) kan i så på nogen måde have en ejendom til under 100 t

Regn med at INGEN låner jeg penge til en ejendom i et IVS  og næppe heller i ApS uden i 100% personligt kautionerer, og så er I jo lige langt - Mit gæt er, at I lige så godt kan stifte med 1 mio eller hvad den ejendom nu koster næsten - risiko bliver jeres personligt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja gode pointer ejendommen koster jo mere end de 100 K. Men vi havde regnet med som du siger en ejendom til 1 million og lægge kontant de 40 % og 60 % realkredit da det skulle være hvad man kan låne i virksomhedsregi.

Men da godt nok stramt hvis de ikke vil låne ud når der kun er 60 %, 40 % burde da være nok sikkerhed på det danske boligmarked. Hvad er deres chance lige for at tabe hele ejenkapitalen så skal boligen jo halveres i værdi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Donatello:

Ja gode pointer ejendommen koster jo mere end de 100 K. Men vi havde regnet med som du siger en ejendom til 1 million og lægge kontant de 40 % og 60 % realkredit da det skulle være hvad man kan låne i virksomhedsregi.

Men da godt nok stramt hvis de ikke vil låne ud når der kun er 60 %, 40 % burde da være nok sikkerhed på det danske boligmarked. Hvad er deres chance lige for at tabe hele ejenkapitalen så skal boligen jo halveres i værdi.

jeg vil heller ikke udelukke de vil finansiere 60% men hvis I tror de vil det til et selskab med max 1 - 50.000 kr i kapital, så tror jeg den er gal. Du har ret, hvad er risikoen med 60% men jeg tror de kræver mere end et 1 kr selskab bag og selv 40% kræver vel ganske mange penge ind i selskabet og så er selv 50.000 -100.00 kr selskabskapital vel for lidt udgår jeg fra. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 18
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Donatello:

Ja gode pointer ejendommen koster jo mere end de 100 K. Men vi havde regnet med som du siger en ejendom til 1 million og lægge kontant de 40 % og 60 % realkredit da det skulle være hvad man kan låne i virksomhedsregi.

Men da godt nok stramt hvis de ikke vil låne ud når der kun er 60 %, 40 % burde da være nok sikkerhed på det danske boligmarked. Hvad er deres chance lige for at tabe hele ejenkapitalen så skal boligen jo halveres i værdi.

jeg vil heller ikke udelukke de vil finansiere 60% men hvis I tror de vil det til et selskab med max 1 - 50.000 kr i kapital, så tror jeg den er gal. Du har ret, hvad er risikoen med 60% men jeg tror de kræver mere end et 1 kr selskab bag og selv 40% kræver vel ganske mange penge ind i selskabet og så er selv 50.000 -100.00 kr selskabskapital vel for lidt udgår jeg fra. 

vh John Hannover

Ja uden tvivl, det er også forventeligt vi skulle investere op mod en halv million i kontanter ind i virksomheden, tror bare jeg har formuleret mig lidt dårligt, det var bare angående om de 50.000 KR. var låst i Holdingen, men det er vi glade for at finde ud af de ikke er, fordi så er det jo 100.000 KR. vi ikke skal tænke på ikke kan investeres, fordi vi hver især smider 50 K i vores Holding.

Ja det er præcis ApS vi vil lave, ikke noget IVS. Tak for den altid gode og konstruktive feedback.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)