Jeg mener de virker på samme måde som googles tekst reklamer - dvs. per default er det per klik. Men hvis en adwordsannoncør har bestemt, at han vil have en reklame specifikt på dit site, så du får betaling i CPM. Googles adsense system optimiere og vælg de ads som giver mest - hvilket i mange tilfælge er tekst reklamer (i hvertfald for mit site). Så din indtjening kan godt falde kraftigt, hvis du vælger tekst fra.
Tak for dit input Anders. Du har ret i at tekst er bedst, men af desigmæssige årsager sætter vi dem ikke på desværre..
Vil det sige at man kun får betaling for CPM hvis en annoncør specifikt beder om at blive vist på mit site med hans billedannonce? hmmm - øv. Jeg har mange sidevisninger nemlig, men tvivler da lidt på hvor mange der specifikt vil rette sig imod mit site - troede at det var en general måde at generere intjening på igennem adsense egentlig - altså CPM samt Click?
Du vil jo stadig få per klik på billedannoncerne. Og så regner google jo en ecpm "effektiv cpm" beregnet udfra penge tjent per klik divideret med antal tusinder sidevisninger. Men måske du skulle overveje et rent CPM netværk istedet for adsense. Hvor mange sidevisninger har du forresten, hvis man må spørge - og benytter du allerede adsense idag.
Jeg er netop signed up hos http://www.valueclickmedia.com/ som tilbyder rent cpm og primært billedereklamer. De kan give op til 2 euro på tusinde sidevisninger, men da var jo for mit site - for en enkelt reklameudgiver, der er andre, hvor man ikke tjene lige så meget.