Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IV’s eller enkeltmand! Hjælp. 18 år

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino!
Jeg sætter stor pris på jeg har muligheden for, at spørger her inde.

Jeg er 18 år gammel og skal til og være selvstændig, men jeg er lidt splittet.
Har hele tiden fået banket ind i hovedet. Vælg nu et IVS til, at starte med. Men personligt er jeg mere til enkeltmandsvirksomhed.

Jeg skal lave Fuge opgaver samt filse/Vandskurer facader.

Så jeg laver lige et regne stykke her FX. Jeg er enkeltmands virksomhed.
Jeg får 50.000 for min opgave.
Jeg betaler moms af de 50.000
Så jeg har 37.500 tusind tilbage.
Så ved jeg godt at div vil skrive husk og modregne moms med materialer osv. Men igen de koster ikke så meget plus jeg ved ikke helt hvordan man gør det :-) så det må jeg læse op på.
Lad os holde os til de 37.500. Dem har jeg så efter moms er blevet betalt. Skal jeg hive penge ud bliver jeg jo B beskattet.
Lad os antage jeg har andre ting som bil og lidt leje til kontor fx.
Jeg bruger lidt penge på div ting.
Jeg skal nu have hivet løn ud.
Vi antager der er 33.000 tilbage.
Jeg vælger og tage 30.000 som udbetaling til mig selv
Så betaler jeg cirka 50 procent i skat. Så har jeg en udbetalt løn på 15.000 FX.
er det ikke bedre for mig som håndværker og vælge denne virksomheds form hvis jeg alligevel kun vil have mig i en virksomhed.

Hvis jeg vælger, at lavet et IV’s
Så skal jeg vel betale Virksomheds skat oven i hatten?
Så ryger en meget stor del 25 procent jo til yderligere skat.

Mit spørgsmål er enligt om jeg som IV’s kan beskattes som B skat eller hvad.

For personligt er jeg jo mest til Enkeltmands virksomhed.

Jeg er helt med på, at har man mange leverandører og kan ens salg svinge. Så det nok bedst, at man tager et IV’s. Så hæfter man jo ikke med det helt store.

Men som enkeltmands virksomhed kan man jo hæfte for alt hvis du knækker. Men jeg mener nogle poser med mørtel og mursten Fx. Det jo ikke det der gør man går fra hus og hjem.

Så hvad kan jeg enligt bruge bedst mener du?

Jeg håber du kan svare og eventuelt selv har tænkt på det samme og nu vil dele ud, af erfaringer osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatten før pengenE er dine er i princip helt ens i enkeltmannds og IVS - du betaler ikke selskabsskt hvis du har hævet pengen i løn

IVS får ny lov som formentllig vil betyde, at du skal opspare hvad der ligner 50-60.000 af dit overskud frem til udgangen af 2020 og binde som kapital

IVS giver større sikkerhed mod hæftelse
Se forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

Du virker for usikker på en række områder, til at det går at rådgive ordentlig her, det er naturligt nok, men for under 50 kr kan du hente denne e-pub bog og den er skrevet netop til sådan nogen som dig, og så har du langt bedre forståelse og kan finde de rigtige spørgsmål - både personlig virk og IVS er gennemgået letlæst sammen med skat, moms osv http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)