Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke inberette moms selvom firma er blevet lavet moms registeret.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har for nyligt startet mig eget ApS og fik ikke kommunikeret godt nok til den advokat som oprettet mine selskaber at mit driftselskab skulle være moms registeret.

Jeg har nu fået det moms registeret i denne her ude ved hjælp fra suppert fra skat og virk. :)

Men jeg kan stadig ikke indberette moms inde på skat. den skriver at der ikke er nogle periode at indberette. Jeg fik ellers en eboks mail om at det var lavet.

Mvh Nikolai
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ringer du så ikke bare til skat?

jeg formoder ikke at du er blevet moms reg. med tilbagevirkende kraft ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel først fået registreret her efter nytår, og så er der jo ikke en periode og så må du jo ikke trække moms fra eller lægge moms til inden det tidspunkt

I så fald skulle du have registreret tilbage i tid fra den dag du første gang solgte noget med moms og - hvis du ikke har solgt noget uden moms, købte ind med moms
(du kan ikke registrere tilbage hvis du har solgt uden moms men det har du vel ikke) Du har dermed ikke registreret fra 4 kvartal vil jeg gætte på men det kan du godt gøre. Om skat igen vil hjælpe eller hvad, det tør jeg ikke sige, ellers må advokaten, hvis han vidste det var krav måske hjælpe - eller du selv i virk.dk

Hvis du ser i registreringsbevis bør du nu kunne se dato for momsregistrering som jeg husker det - men check den dato i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har registreret det tilbage til den 1-12-2018. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så burde der dukke en momsperiode 4 kvartal op - Om det så tager et par dage tør jeg ikke sige - du har vel rettighed til skat og der - til moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan være at det hænger i systemet.. der går nok et par dage - ellers må jeg ringe til dem.

Tak for svar og god weekend. 

Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsregistreringen sker i Erhvervsstyrelsens it-systemer på virk.dk.

Nå de har behandlet og godkendt momsregistreringen, sender de oplysningerne videre til Skattestyrelsen, som så skal have deres it-systemer opdateret inden du kan angive momsen på skat.dk

Der kan således sagtens gå et par dage inden momsregistreringen er effektueret hos Skattestyrelsen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hansiboy:
Nå de har behandlet og godkendt momsregistreringen, sender de oplysningerne videre til Skattestyrelsen, som så skal have deres it-systemer opdateret inden du kan angive momsen på skat.dk

Det er nok Erhversstyrelsen som via virk modtager en anmodning om momsregistrering. Det er så ikke dem der godkender - det er SKATs opgave. Så anmodningen sendes til SKAT som så behandler den og registrerer den i databasen over momsregistrerede virksomheder...

Tilmeldt 4. Jan 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja selvfølgelig.. det giver mening..

Tak for svaret. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)