Vi er et tøjfirma og vi er begyndt at komme på nogle tyske markeder, hvor vi sælger til private kunder på stedet. Vi skal ikke betale skat i Denmark, men de tyske myndigheder kræver måske at vi opretter er firma i Tyskland og vi betaler moms der, ligesom udenlandske firmaer skal momsregistreres her når de sælger på de danske markeder. Er der nogen der kender reglerne omkring det?
Tror først ikke jeg er med på hvorfor I ikke skal betale skat i Danmark. Ved salg i et land skal man være momsregistreret efter det lands momsregler - men det med I ikke skal betale skat i DK forvirrer, for så er I jo ikke et dansk firma åbenbart. Det er klart at der ikke kan sælges til private i Tyskland uden moms i alle fald, men den kan jeg ikke overskue, slet ikke når I siger I ikke skal betale dansk skat - normalt ville det - fra dansk firma med salg til private i hele EU være med dansk moms - men uden I er dansk skattepligtige giver det ikke rigtigt mening.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej John Mange tak for dit svar. Nu når jeg læser igen, hvad jeg skrev, kan jeg godt se at det virker forvirrende. Selvfølgelig betaler vi skat i Danmark når vi sælger her eller gennem vores webshop til udlandet. Det jeg mente var at vi ikke betaler skat i Danmark når vi sælger på et tysk marked. Jeg har lige snakket med et polsk firma, som vi mødte på et marked i Tyskland og fik at vide, at man skal momsregistrere sig hvis man sælger der. Mvh Milena
Hej John Mange tak for dit svar. Nu når jeg læser igen, hvad jeg skrev, kan jeg godt se at det virker forvirrende. Selvfølgelig betaler vi skat i Danmark når vi sælger her eller gennem vores webshop til udlandet. Det jeg mente var at vi ikke betaler skat i Danmark når vi sælger på et tysk marked. Jeg har lige snakket med et polsk firma, som vi mødte på et marked i Tyskland og fik at vide, at man skal momsregistrere sig hvis man sælger der. Mvh Milena
du betaler da skat i DK helt uanset hvor du sælger dine varer, hvis du har firma i DK. Ellers skal du have firma et andet sted og så som udgangspunkt selv bo uden for DK
Du betaler skat i DK af al din indtægt fra firmaet uanset hvor i verden du sælger
Du kan have et tysk firma og betale tysk skat af selskabets indtægt men stadigt dansk skat af det du tager ud. Den har du helt misforstået desværre.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jo så giver det mening da . Det var kun fordi du fra start skrev i ikke betalte moms i DK og så var det svært at hænge med men - du har så givet fået svar nu
vh John Hannover