Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop. What to do.?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.
Lukkede systemer bliver lynhurtigt for dyrt at have og meget begrænset at få udviklet præcis som du sikkert ønsker det, så hvis du ikke er sikker på at du har 500-1000 kr pr. måned til at køre din shop, så glem det, men hvorfor også betale så meget når du kan få en færdig Prestashop eller Magento for 5000-10.000 kr som engangs beløb? og der efter kun skal betale for hosting og domæne, ca. 50 kr pr mdr.
Wordpress er der mange der hopper på, fordi de hører at det er nemmere at bygge i end f.eks Prestashop, det kommer tit fra folk der kun kender Wordpress, men virkeligheden er meget anderledes.
Wordpress kræver meget vedligeholdelse/opdateringer for ikke at blive hacket, det er ulogisk sat op, da det er et blog system man udvider til shop, ved at installere et plugin der hedder woocommerce, og selv de mest banale funktioner kræver et plugin, hvilket jo skal holdes opdateret, og så kan de sløve siden gevaldigt.
Magento er for store shops og dyrt at vedligeholde, og moduler koster gerne 50-100% mere end samme type modul til Prestashop eller Wordpress.

Vi anbefaler altid Prestashop, til vores mellemstore kunder, da det er klart det billigste og bedste system på markedet lige nu, og så er det et godt allround system som har stort set alle standard moduler og funktioner fra start, en almindelig tøj shop har kun brug for 2 plugins som i øvrigt er gratis, det er pakkelabels og et kort betalings modul.
Det kræver kun at du køber et godt template, med en sitebuilder indbygget, så er du klar til at gå i gang uden at kunne programmere, og ale er rimeligt logisk sat op. templates koster fra 130 kr til 800 kr alt efter hvad du ønsker.

Har du brug for professionel hjælp til en skarp pris eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at sende mig en mail om dine ønsker til kim@cyberdata.dk

Mvh.
Kim Jacobsen
Cyberdata.dk (ny side på vej op)

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Alle de gange hvor jeg har undersøgt markedet, så er jeg hver gang nået frem til samme konklusion, som Kim skriver foroven! :) At installere et blog-system, for herefter at installere et plugin, så ens blog-hjemmeside bliver til en webshop... Virker fjollet for mig! :)

- Louise

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bygget shops i både Presta og Wordpress/Woocommerce, og de har begge sine fordele og ulemper. At kalde Wordpress for et blog system, synes jeg ikke er retfærdigt. Det var sådan det startede for 15 år siden, men i dag er det så meget mere end et CMS.

En ting der undrer mig ved Presta er at en vital del som checkout flowet er så dårligt. Både standard og OPC er en konverteringsdræber. Ja, man kan købe moduler, men så kan du jo ligeså godt købe plugins til Wordpress.

Her er to shops jeg har lavet. Den ene er Presta, den anden er WP.

https://www.cashmere-culture.com

https://www.pashminawear.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men man skal heller ikke undervurdere betydningen af erfaringen hos supporten hos closed-source.
De kan meget hurtigt afklare problemer ved f.eks. e-mail skabeloner, GDRP, returning af varer, opdatering af lager/database og ordrer osv..

Hvis en kunde var fuldstændig ny og aldrig havde lavet e-commerce før, er jeg ikke 100% sikker på at jeg ville anbefale open source, ikke før at kunden havde noget mere erfaring.

Det ville nok komme an på en vurdering i den enkelte sag. Ellers sidder kunden jo med 8000 spørgsmål om i det hele taget at drive forretning på nettet.

Så kan man jo sælge dem support og rådgivning, men det koster jo også for kunden. Der skal man vægte om rådgivningen bliver dyrere for kunden, end det de får med i gratis support på closed source.

Ellers skal man være sikker på, at man har et godt community man kan spørge i.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)