Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første webshop for kunde? Hvad oprettes i kundens navn og hvilket oprettes i mit?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Som overskriften lyder, så er jeg klar til at lave min første webshop for en kunde. Problemet er ikke det tekniske, men mere hvad der skal skal oprettes og registreres i mit eller kundens navn.

Jeg har nedenfor prøvet at forklare hvordan jeg har tænkt mig det skal gøres. Det er her jeg håber folk vil komme med input til hvordan de selv gør det.

- DOMÆNE NAVN OG WEBHOTEL -
Oprettes i kundens navn, og domæne navnet godkendes og aktiveres af kunden selv via DK-Hostmaster. I Første omgang betaler jeg selv med mit dankort for det første år, og herefter skal kunden selv via webhotel udbyderen registrere sit egen Dankort, hvis webshoppen fortsat skal være aktiv.

- TEMA TIL WORDPRESS -
Betaler og registrerer jeg også selv i mit navn.

- INDLØSNINGSAFTALE -
Betaler og registrerer kunden selv.

Håber at nogle har lyst til at give deres erfaringer med.

På forhånd tak.
Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad skulle være argumentet for at det hele ikke skal ligge hos kunden? såfremt kunden en dag har lyst til at skifte bureau er det jo super surt at være bundet af gamle aftaler. mister kunden fx wp-temaet såfremt aftalen ophører?

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Super argument.. dvs. Du forslår at oprette ALT i kundens navn og det som så er betalt med mit kreditkort, bliver også oprettet i kundens navn og så skal kunden selv sørge for at ændre kreditkort oplysninger for f.eks webhotel??

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, nej selvfølgelig skal kunden ikke bindes af noget og skal altid have mulighed for at skifte bureau uden at jeg skal være ind over på nogen måde. Så jeg tænker at efter endt samarbejde, så ejer kunden 100% hjemmesiden/webshoppen.

Tilmeldt 29. Oct 16
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man vil kalde sig udvikler/designer mv. og bruger en færdig "bund til kagen" skal den selvfølgelig også være en del som de selv kan spise af. Ergo i deres navn. Det dig som nævnte der har taget dette valg for dem, så skal de også kunne holde det opdateret hvor en anden en dag evt. kan overtage uden de f.eks. mangler den rette API-key.

Nå, ift hosting er der jo mange måder at gøre det på. 1) Når klar website opretter de sig selv på den hosting-plan du har skrevet til dem. 2) Du benytter dig af reseller hosting eller en hosting provider der tillader dig at flytte f.eks. en vps over til betaleren "X". 3) Prepaid betalingskort der har dækning for f.eks. kun den første måned og så skal de selv skifte dette kort inden udløb.

Mvh Ron.

Se min IT-blog her med en masse fedt. IT-support

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode råd😊 De er guld værd når man er lidt usikker her i starten..

Tilmeldt 6. Nov 17
Indlæg ialt: 167
Fra  Formula X Agency Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ron skriver :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)