Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsindberetning - momsfrit salg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino brugere,

Jeg skal til at indberette moms for første gang og er i tvivl om rubrik C: "Værdien af andre varer og ydelser, der leveres uden afgift her i landet, i andre EU-lande og i lande uden for EU".

Jeg har i min momsperiode solgt momsfrie ydelser, da jeg har leveret 2 momsfrie kunstværker (koreografi) til et teater i Tyskland.

Skal beløbene for disse skrives op i rubrik C?

Det var bare det, på forhånd tak for hjælpen :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04

Det tør jeg ikke sige på stående fod men derimod, at du jo så skal tænke på, at du hvis du har både ren faktisk momsfri omsætning (fordi aktiviteten er momsfri) så har du ikke fuld momsfradrag for dine udgifter men skal dele fælles omkostninger i forhold til omsætning med og uden momspligt - og slet ikke momsfradrag for det som hører alene til det momsfrie, og tilsvarende momsfradrag for de udgifter der alene hører til momspligtig - men som nævnt dele fælles omk (kunne som eks. være printerpapir, husleje osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 21:18

jensdavid:
Jeg har i min momsperiode solgt momsfrie ydelser, da jeg har leveret 2 momsfrie kunstværker (koreografi) til et teater i Tyskland

Det er Rubrik B.

Du har jo leveret varerne til en tysk kunde. Og kan dokumentere leveringen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2117
Skrevet kl. 21:23

Cookie - John Hannover:
at du hvis du har både ren faktisk momsfri omsætning (fordi aktiviteten er momsfri) så har du ikke fuld momsfradrag for dine udgifter men skal dele fælles omkostninger i forhold til omsætning med og uden momspligt - og slet ikke momsfradrag for det som hører alene til det momsfrie, og tilsvarende momsfradrag for de udgifter der alene hører til momspligtig - men som nævnt dele fælles omk (kunne som eks. være printerpapir, husleje osv)

Omsætningen, som hele, behøver jo ikke at være momsfri aktivitet.

Jeg har selv varekøb i DK, som jeg eksporterer til både EU og ikke-EU. Så er der jo momsfradrag ved indkøb og ingen moms ved levering. Dog ikke ved afhentning. Så er der fuld 25% moms på faktura.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
at du hvis du har både ren faktisk momsfri omsætning (fordi aktiviteten er momsfri) så har du ikke fuld momsfradrag for dine udgifter men skal dele fælles omkostninger i forhold til omsætning med og uden momspligt - og slet ikke momsfradrag for det som hører alene til det momsfrie, og tilsvarende momsfradrag for de udgifter der alene hører til momspligtig - men som nævnt dele fælles omk (kunne som eks. være printerpapir, husleje osv)

Omsætningen, som hele, behøver jo ikke at være momsfri aktivitet.

Jeg har selv varekøb i DK, som jeg eksporterer til både EU og ikke-EU. Så er der jo momsfradrag ved indkøb og ingen moms ved levering. Dog ikke ved afhentning. Så er der fuld 25% moms på faktura.

trådstarter fortæller jo at det er MOMSFRI virksomhed (salg af kunst) og så påvirker det jo købsmoms for den del og for blandede aktiviteter - det er ikke momsfrit reverse charge EU men momsfri aktivitet iflg trådstarter  -så den del påvirker jo købsmoms. Ser ofte fejl hvor folk tager fuld købsmoms for alt, selv om de dels sælger måske creme som momsreg men også har sundheds massage eller hvad det kan være - momsfrit

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:27

jensdavid:
Kære Amino brugere,

Jeg skal til at indberette moms for første gang og er i tvivl om rubrik C: "Værdien af andre varer og ydelser, der leveres uden afgift her i landet, i andre EU-lande og i lande uden for EU".

Jeg har i min momsperiode solgt momsfrie ydelser, da jeg har leveret 2 momsfrie kunstværker (koreografi) til et teater i Tyskland.

Skal beløbene for disse skrives op i rubrik C?

Det var bare det, på forhånd tak for hjælpen :)

Hvis det er fordi dine salg er undtaget efter momslovens §13 så skal de ikke med i rubrikkerne, de leverancer som omtales her er kun momspligtige leverancer.

Nb: som John omtaler i sit indlæg, husk at tænke på begrænsningerne i momsfradraget 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27

Pythonrap:

jensdavid:
Jeg har i min momsperiode solgt momsfrie ydelser, da jeg har leveret 2 momsfrie kunstværker (koreografi) til et teater i Tyskland

Det er Rubrik B.

iflt trådstarter momsfri kunst (koreografi( til teater = ikke reverse charge moms til EU, men momsfrit salg (forudsat det så også er det) og ikke rubrik B og listeangivelse eller noget (og kunde måske heller ikke momsreg)

Venlig hilsen John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:28

Pythonrap:

jensdavid:

Det er Rubrik B.

Rubrik B er forbeholdt til leverancer med omvendt betalingspligt - ikke momsfritagne leverancer.

Tilmeldt 2. Jan 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:25
Mange tak for jeres svar. Det giver helt sikkert mening :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)