Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskyldnerkaution

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 1. Jan 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Jeg mener at selvskyldnerkautionen åbner mulighed for at gøre udlæg i virksomhedsejers private ejendele, hvil der ikke er noget at hente i virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

johro:

Hej Ravn

Jeg mener at selvskyldnerkautionen åbner mulighed for at gøre udlæg i virksomhedsejers private ejendele, hvil der ikke er noget at hente i virksomheden.

det er også korrekt - hvis ellers skyldner vil påtage sig den - OG det store - hvis skyldner har noget personligt at komme efter, ellers er den jo værdiløs
Det er nok derfor Ravn nævner kaution i bygning eller varelager hvis ikke det i forvejen er givet i sikkerhed i banken f.eks for så duer det jo heller ikke.
Hvis beløbet er det værd, så er det nok klogt at lade en jurist vurdere og måske være den som tager kontakten til virksomheden, det alene kan nogen gange flytte på tingene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John Hannover!

Jeg tror at jeg i første omgang vil gå i dialog med virksomhedsejer og prøve at få en afdragsordning i stand, og så tage den derfra. Der er hverken bygninger eller varelager i virksomheden. Det er alene en rådgivningsvirksomhed, så der er nogle få computere og lign. at gå efter. Derfor min bekymring.
Tak for hjælpen foreløbigt
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)