Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale med firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt nytår..:-)

Har et spørgsmål som jeg gerne vil høre om i kan hjælpe mig med.

Vi har en lille sag ved en advokat, som forlanger vi betaler et rest beløb til AB gruppen, der er en i vores virksomhed der har lavet en aftale, med AB gruppen, vi ønsker ikke denne aftale, også fordi AB gruppen ikke holder det de lover.

Vi har skrevet til deres advokat, at vi ikke kan anerkende kravet, da aftalen ikke er indgået med den tegnings berettigede i selskabet, de skriver de fast holder kravet, da AB gruppen har handlet i god tro, da aftalen blev indgået.

Jeg tænker at den gode tro kan man da ikke bruge mellem erhvervsdrivende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tegningsret kan man jo kun bruge til ting der ud over den daglige drift  hvis medarbejderen selv ansatte en ny direktør, solgte anparter, indgik aftale til en mio

Alt dagligt er man naturligvis i god tro med, hvis der indgås aftale fra en ansat. Der er intet krav om at checke tegningsret for at indgå alm. aftaler og foretage indkøb der kan anses for del af den helt almindelige daglige drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Stillingsfuldmagt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Stillingsfuldmagt
som jo så MAX ville kunne betyde at man kunne gå efter den ansatte der evt havde overtrådt en sådan ( og det er altså ikke helt let at vinde med mindre den er meget soleklar) og ikke, at man kan bebrejde leverandøren noget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis, John.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
.

PCB :
da aftalen ikke er indgået med den tegnings berettigede i selskabet, de skriver de fast holder kravet, da AB gruppen har handlet i god tro, da aftalen blev indgået.

Det er jo simpelthen useriøst at bruge den taktik for at komme ud af en aftale - hvordan forklare du så at i tidligere har betalt for aftalen?  Overhoder de ikke deres forpligtigelser skal I naturligvis gøre indsigelse mod dette og evt. via den vej opsige aftalen

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vi også forsøgt men de er glat som ål i vandet..:-(

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du givet har forstået - så glem alt om at hævde aftalen ikke gælder fordi det er en ansat der har indgået den. Allerede her kan du have vanskeliggjort hele sagen hvis du har brugt den

Dernæst så kan ingen her afgøre om ålen er glat og uretfærdig eller ikke, og din mulighed, hvis du har betalt ligger i at anlægge en sag (formentlig småsag) og hævde misligeholdelse, og her kan en advokat måske være god hjælp til at bedømme mulighed for at vinde, eller om du bare smider gode penge efter dårlige, og har du ikke betalt, så igen - hævd misligeholdelse når du mener det - og så se om leverandøren lægger sag an - og igen kan det i sidste ende naturligvis koste omkostninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)