Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel på nettet som 15 årig + mange spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er en dreng på 15 år som godt kunne tænke mig at tjene nogle penge. Jeg har så fået en ide fra en anden i Amerika, som tjener penge ved at købe logoer og sælge dem til nyopstartede virksomheder. Har fundet ud af hvordan jeg vil gøre, men er nu blevet itvivl om om det skal registres som en virksomhed og om jeg overhoved kan det som 15 årig? Jeg er også itvivl om hvis det skal registreres om jeg så skal betale skat og moms af det? Det vil også være rart hvis nogen kunne fortælle mig om det skal foregå inde for landets grænser eller om jeg godt kan købe logoerne fra folk i USA og sælge dem videre til virksomheder i USA.
På forhånd mange tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

1 du må ikke optræde som virksomhed = købe fra andre og sælge - før du er 18 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  du kan dog søge dispensation i stats forvaltningen som også nævnt i linket

2 Du skal så registreres som virksomhed hvis du får dispensation

Ja du skal betale skat af overskud - og momsregistreres ved 50 t momsgrænse men det er ikke så aktuelt her

3

Du må gerne købe logoer af andre  USA eller hvor du vil, så længe det er originaler og du får rettigheden og ret til at videresælge den

4

du må gerne selv - som honorar opgave lave logoer for andre firmaer i Danmark - så er det som at være ansat eller få honorar og firmaet skal angive det til skat på dit cpr nummer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)