Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb på samme faktura

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har købt en 10 produkter ved Dustin.dk til mit firma, som jeg skal have indsat som et køb i Dinero. Fakturaen på produkteren er alle sammen samlet på én faktura.

Spørgsmålet er nu om jeg kan nøjes med at lave én postering i Dinero til alle 10 køb, eller om jeg skal registrere alle 10 produkter seperat og vedhæfte samme faktura på hvert produkt jeg har købt?

Vh Michael.

Fra Brande
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 160
Fra  Compack Aps. Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg køber tit balloner, hvor der er 100 stk i en pose.
Håber da ikke jeg skal lave en linje, for hver ballon i posen :-)

- Godt nytår

Compack pluk og pak lagerhotel

Brug tiden på at udvikle din webshop i stedet for at have eget lager

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe :-)

Men det er jo også 1 produkt

I mit tilfælde har jeg købt en computer, printer, server etc. Det vil sige flere forskellige produkter.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et samlet køb som udover at blive registreret i samme postering også skal registreres som et anlægsaktiv i fald det overstiger 13.500kr plus moms. Og IKKE kan straksafskrives som småaktiv. Dette da de dele du lister er noget som bruges sammen og er købt sammen.

Du kan godt dele posteringen op i flere linier så hver dem får sin egen linie men den samlede postering skal/bør passe til bilaget.

Nogen kommentar fra John H ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Pilde:

Det er et samlet køb som udover at blive registreret i samme postering også skal registreres som et anlægsaktiv i fald det overstiger 13.500kr plus moms. Og IKKE kan straksafskrives som småaktiv. Dette da de dele du lister er noget som bruges sammen og er købt sammen.

Du kan godt dele posteringen op i flere linier så hver dem får sin egen linie men den samlede postering skal/bør passe til bilaget.

Nogen kommentar fra John H ?

næh - sådan er det jo hvis det er ting der kun kan bruges sammen - Der har vist været afgørelse dog hvor en printer kan betragtes som eget aktiv hvis den f.eks samtidigt er fotokopimaskine uden at være tilknyttet computeren

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svarene

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

én af posteringer er en bærbar computer. Det vil sige der ikke er moms på og dermed skal jeg registrere noget med omvendt betalingspligt.

Hvordan håndterer jeg det? Så kan jeg vel ikke registrere alle køb på én postering, eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

én af posteringer er en bærbar computer. Det vil sige der ikke er moms på og dermed skal jeg registrere noget med omvendt betalingspligt.

Hvordan håndterer jeg det? Så kan jeg vel ikke registrere alle køb på én postering, eller?

nej - det er dog nok lidt sjovt hvis samme forretning at kun computer er med omvendt - men det er sikkert rigtigt og nej - du skal jo så have en konto til omvendt betalingspligt så du får moms registreret som både salgs og købsmoms

Ikke alle programmer har det - men du skal i alle fald skille ting hvis de ikke alle er med samme moms - og samle hvis de skal afskrives sammen korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I Dinero under anlægsaktiver kan du sagtens behandle hver linie for sig - også nogle med moms og nogle med omvendt betalingspligt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)