Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Persondataloven

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at opstarte en webshop og skal i den forbindelse lige være sikker på at jeg har styr på alt det jeg skal have styr på i forhold til persondataloven. Jeg håber derfor at der er nogen her inde, der måske har en webshop og ved hvad der forventes i forhold til omtalte lov.....

Jeg har lavet DPA med de samarbejdspartnere jeg har, som får personoplysninger. Jeg har skrevet en persondatapolitik til min webshop, hvor jeg har brugt en skabelon, så jeg er helt dækket ind. Mangler jeg så mere??? 

Hvis jeg gemmer kundeoplysninger i fx Google drev, skal der så også laves en slags DPA, eller må man slet ikke det?

Jeg har selvfølgelig forsøgt at læse mig til en forståelse her på nette, men må indrømme at det virker lidt kringlet.... Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd mange tak

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er at ca. 1% af danske webshops har styr på GDPR :), så godt gået at du allerede tænker på den slags.

Anyway.. Google Suite DPA findes her: https://support.google.com/a/answer/2888485?hl=en

Og selvfølgelig må du da gemme data på et Google Drev.

Mht. persondatapolitik, så er det ikke nok at skrive den. Dine kunder skal også acceptere den ved at sætte kryds og indsende og du skal holde styr på hvem der har accepteret.

Kan du svare ja til begge spørgsmål herunder?:

1) Kan du fremvise alle data som du har på en kunde?

2) Kan du slette alt kundedata?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Fint svar, men svaret omkring accept bliver lige lidt rodet.

SolidH2O:
Mht. persondatapolitik, så er det ikke nok at skrive den. Dine kunder skal også acceptere den ved at sætte kryds og indsende og du skal holde styr på hvem der har accepteret.

Persondatapolitikken kræver ikke anden accept end at kunden køber, idet den er en del af din informationspligt overfor kunden (kort sagt). Det er her du fortæller kommende kunder hvordan du behandler deres data, så kunden kan vælge om det er forhold han/hun vil handle under.

Det eneste der kræver accept, også kaldet samtykke, er hvis du indsamler oplysninger du ikke har anden hjemmel til.

De bedste hilsner
/Brian

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)