Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på min idé

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Har længe gerne ville starte et eller andet unikt, og nyskabende i form af et nyt slags koncept.

Er nu kommet frem til en idé, og kan ikke rigtig finde andre steder hvor man kan dette...

Tit så står folk og mangler en barnepige, og der er jo mange derude der gerne vil være barnepige.
Man kan endda søge efter barnepige på google, og der dukker op til flere resultater op, hvor folk skriver lidt om sig selv, og at de gerne vil være barnepige.

Anyway, konceptet ligger i at oprette et website der henvender sig til dem der selvfølgelig gerne vil være barnepiger, men også dem der har brug for en.
Folk går ind og opretter en profil og skriver lidt om sig selv, og hvor de kommer fra. Herefter kan forældre klikke sig ind og finde den barnepige de leder efter, gerne i lokalområdet. Man kan vel kalde det en slags formidlingsportal. Forældre betaler så et lille beløb årligt for at være medlem, og derved kan de finde den ønskede barnepige.

Hvad synes i? - Og evt nogle der kunne være interesseret i at realisere den sammen med mig.

Mvh
Nicky

www.meet-me.dk

Mvh Nicky Christensen
http://www.i-creative.dk

Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:11
jeg ville ALDRIG tillade min datter at blive annonceret på sådan en hjemmeside.
Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 00:46

Hej Nicky

Jeg tror, at det er svært at få en sådan side op at køre. Mest fordi, at det nærmest er umuligt, at opretholde et fornuftigt sikkerhedsniveau.

Det er en tillidssag, at få passet sine børn, og jeg tvivler på, at man vil anvende nettet til at skabe denne kontakt.

Der findes desværre mennesker, som ville bruge en sådan portal på den helt forkerte måde. Man kan jo relativt nemt oprette falske profiler osv.

Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 00:55

Hmm, svært ved jeg nu ik - og mht til misbrug af siden, så er kontakten jo ikke direkte til barnet, men til barnets forældre, så hvad vil en der evt skulle misbruge sitet, få ud af det ?

Mvh Nicky Christensen

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 01:16

Rent teknisk, er det selvfølgelig ikke svært at lave en sådan hjemmeside. Det svære er at skabe en troværdig side, hvor sikkerhedsniveauet er i top. Se for eksempel, hvor meget Arto og andre ungdomsportaler døjer med uheldige typer.

Der vil jo komme til at ligge en masse profiler af unge piger - det er mest dem, jeg er nervøs for. Samtidigt vil kontaktoplysninger til børnefamilier blive tilgængelige for hvem som helst.

Det er ikke fordi, at jeg vil være sortseer og skyde din idé ned. Jeg kan udmærket se det smarte i idéen. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på sikkerhedsproblematikken.

Nu har jeg ikke selv børn - endnu, så måske du skulle foretage en rundspørge blandt forældre i din omgangskreds. De kan bedre forholde sig til, om de vil bruge en sådan portal til at finde en babysitter og yderligere, om de vil lade deres børn registrere sig som babysitter.  

Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 08:43

Kan selvfølgelig sagtens se hvad du mener - selvfølgelig skal den være troværdig, og ekstremt sikker.

Dog skulle det ikke være sådan at "barnepigerne" kan se forældrernes kontakt oplysninger - måske kun den by de bor i - og derefter kan de så smide en besked over systemet (ikke til email) men ned i deres inbox i "forummet".

Selvfølgelig er der en del ting mht sikkerhedsrisiko - evt kunne man gøre noget ala trendsales hvor kan man se om "barnepigens" kontaktoplysninger matcher det er opgivet til folkeregistret.

Mvh Nicky Christensen

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:55
Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:56
Har du selv børn, Meet-Me? hvis nej, så forestil hvor nervøse "vi" som forældre vil være, hvis vi skulle "udlåne" vores børn som babysittere til vildt fremmed mennesker, også selvom sikkerheden er i top. Alligevel er der ingen garanti for at sikkerheden er god nok, for deres findes stadig nogen, som bryder denne "troværdighed og ekstreme sikkerhed".
Fra Kbh S
Tilmeldt 21. Feb 08
Skrevet kl. 10:31

Nej, har ikke selv børn - derfor kan jeg heller ik rigtig sætte mig i forældrernes situation :)

Men kan da sagtens forstå folk er nervøse, men det er vel ikke meget forskelligt fra at løfte telefon røret og finde en som mange gør?

Mvh Nicky Christensen

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:21

Tror samme idé er brugt på www.barnepige.dk?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)