Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i ædelmetaller i virksomheden?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lige et spørgsmål, jeg har undret lidt om man må investerer i form af investerings sølvbarer i virksomheden til dårligere tider ? Eller guld.
Sølv har jo en købsmoms på 25% hvor guldet er momsfrit.
Er det muligt at fraskrive sølvet inden året er omme og investerer dem og muligvis sælge det igen om nogle år ? Til dårlig tider,
Jeg kører som murer med et enkeltmands virksomhed udenfor (VSO)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle der ikke være noget ivejen for, men der er da også moms på guld??

Skat.dk: Fradrag for moms - køb - fakturaers realitet - ædelmetaller

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at fraskrive sølvet inden året er omme og investerer dem og muligvis sælge det igen om nogle år ? Til dårlig tider, 
Jeg kører som murer med et enkeltmands virksomhed udenfor (VSO)
ved ikke hvad du mener med fraskrive? Skulle der stå afskrive så nej - uanset guld, sølv eller aktier, skal de være optaget til værdien i status, de bringer ikke overskud ned ved køb overhovedet.

Jeg kunne godt TRO, at du slet ikke kan investere i guld i enkeltmands uden for VSO - og at det ville være som privatperson du skulle gøre det uanset hvad.

Momsfrit er guld mig bekendt ikke - men der er derimod (ofte) omvendt betalingspligt hvad momsen angår https://tax.dk/jv/da/D_A_13_2_2_4.htm  Dertte er dog ikke relevant, hvis jeg har ret i, at du slet ikke kan investere i ædelmetaller i personlig virksomhed udenfor VSO  VENT PÅ ANDRE HER.

Om det er en god ide afhænger da først og fremmest at, om du tror sølv og guld stiger i værdi - nok til at du kan sælge med fortjeneste - og så afhænger meget jo af dollarkursen når vi taler guld

Jeg tror jeg ville sige - murer bliv ved din mureske - med mindre du har særlig viden og evner inden for ælelmetaller

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, som trådstarter skriver, der er moms på sølvbarer, men ikke på guldbarer. Mønter og andet er ligeledes momsfrit både som guld og sølv :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nej, du kan ikke fraskrive sølvet uden at saelge det, saa du kan ikke bruge det til at spare skattefrit op.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan få en ædelmetal konto hos flere af de tyske ædelmetal producenter. En sådan konto betyder at de opbevare ædelmetallet og sælger eller køber når du ønsker det. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)