Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De er ved at udvikle det samme som mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set en efterlysning af fokusgruppe-deltagere til et produkt som med meget stor sandsynlighed er det samme som hvad jeg har udviklet på i et år - og åbner for salget af i April.

Hvor meget kan jeg lige blive bundet op på en underskrevet tavshedserklæring, hvis jeg i praksis bliver vidne til et produkt jeg har set før... eller rettere faktisk selv har udviklet.

Jeg spørger mest fordi jeg så skide gerne vil se om jeg er blevet bestjålet. Only one way to find out... og det er at melde mig.

Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:19
Dato: 3/7/2006 4:05:34 PM
Forfatter:Redsox

Jeg har set en efterlysning af fokusgruppe-deltagere til et produkt som med meget stor sandsynlighed er det samme som hvad jeg har udviklet på i et år - og åbner for salget af i April.

Hvor meget kan jeg lige blive bundet op på en underskrevet tavshedserklæring, hvis jeg i praksis bliver vidne til et produkt jeg har set før... eller rettere faktisk selv har udviklet.

Jeg spørger mest fordi jeg så skide gerne vil se om jeg er blevet bestjålet. Only one way to find out... og det er at melde mig.

dette kan IMO give dig problemer. jeg følger pt. et kursus i patentansøgning holdt af patent og varemærkestyrelsen og her sagde de at "det er ofte når en lille opfinder kommer og vil vise en virksomhed sin opfindelse, at virksomheden ikke vil skrive under på en rettigheds- og tavshedserklæring fordi der er chance for at opfinderen viser dem noget som de selv har brugt 10 år på at udvikle, hvorefter denne opfinder reelt kan forhindre dem i at patentere deres opfindelse"

nu er din situation lidt anderledes. til at vurdere din situation hvis du underskriver et dokument må jeg nok hellere overlade til en god jurist at svare på..

men en anden problemstilling der kan være relevant for dig er hvor vidt din konkurrent har patent på det søger en fokusgruppe til eller om de har tænkt sig at udtage det. for hvis de har så kan de forbyde dig at producere dit eget produkt (forudsat at det altså er et patenterbart produkt de /du har)

mvh
kristian
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 17:24

Der er højst tale om at lov om ophavsret kommer i spil. Altså ikke-patenterbart koncept.

Der er ingen dimser eller noget specielt design som er grundlag for spillet. Det er så at sige en fusion af flere allerede eksisterende gameplays.

(derfor er jeg også indforstået med at andre potentielt kan have fået samme idé, uden at der er tale om tyveri)
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:34
det gør det jo heldigvis lidt lettere.. ophavsretten gælder kun hvis det er det eksakt samme som dig de har lavet, og det er nok ikke tilfældet hvis i har udviklet det parallelt med hinanden. dog vil det altid være sådan at den der først publicerer altid vil stå bedst i tilfælde af en juridisk sag (gælder både for ophavsret, patent, brugsmodeller og designret), så hvis du er bagne for at det er et decideret ripp-off kan du stå bedre ved at publicere din ide nu..

angående tavshedserklæringen må det nok være op til en jurist eller advokat herfra sitet at svare på

mvh
kristian
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:44
Dato: 3/7/2006 4:05:34 PM Forfatter:Redsox

Jeg har set en efterlysning af fokusgruppe-deltagere til et produkt som med meget stor sandsynlighed er det samme som hvad jeg har udviklet på i et år - og åbner for salget af i April.

Jeg har selv både afholdt og deltaget i en del fokusgrupper, og jeg har aldrig set en tavshedserklæring brugt i den sammenhæng. Så, hvis jeg var dig, ville jeg bare melde mig. Du kan jo altid nægte at skrive under, hvis du skulle blive udsat for noget juridisk.

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:04

Jeg ved med sikkerhed at der skal skrives under. Jeg fik nogle nøgleord til konceptet, og dernæst at vide at for at få flere informationer skulle der skrives under på en erklæring.

.. som de tilbød at sende med posten.

Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:29
Dato: 3/7/2006 8:04:28 PM Forfatter: Redsox

Jeg ved med sikkerhed at der skal skrives under. Jeg fik nogle nøgleord til konceptet, og dernæst at vide at for at få flere informationer skulle der skrives under på en erklæring.

.. som de tilbød at sende med posten.

Så vil jeg fremover sige, at jeg har hørt om det én gang

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 20:55
NU er jeg langt fra velvidende inden for dette område, men vil det ikke stille en bedre hvis man kan bevise at man selv havde ideen inden man tog til mødet? Ved f.eks. at få sin egen ide dateret af en notarist(ved ikke om det er det rigtige ord)?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:49

> og vil det altid være sådan at den der først publicerer altid vil stå bedst i tilfælde af en juridisk sag (gælder både for ophavsret, patent, brugsmodeller og designret),

For såvidt gælder i hvert fald ophavsret er det i hvert fald ikke korrekt!
Indenfor musikområdet løses problemet ofte på den måde, at komponisten efter afslutningen af sit værk (som tit er flere måneder eller år før det bliver publiceret) sender et plomberet, anbefalet brev til sig selv indeholdende værket. Skulle der så senre vise sig en "kopist" kan man få en dommer til at bryde plomberingen og sammenligne værket og datoen med kopisten''s. jeg vil mene du kan bruge samme fremgangsmåde med dit aktuelle produkt: Beskriv det så omhygeligt som muligt og send det i et plomberet, anbefalet brev til dig selv.
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 19:37
Umm.. jeg skal lige lære at læse ordentligt *G* bare ignorer det her indlæg
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)