Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor til kapitalerklæring ved Vejle

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundet en fodfejl ved oprettelse af et lille IVS har vi ikke fået oprettet e-boks, og dermed ikke fået besked om at erhvervsstyrelsen manglede en erklæring om ejerforhold. Og I stedet for at bruge de 2 mailadresser og 2 telefonnumre, som er opgivet ved oprettelse af virksomheden, så anmoder man om tvangslukning. Temlig dumt.

Det korte af det lange er, at erhvervsstyrelsen skal bruge en erklæring fra en godkendt revisor.  Jeg ved godt at man jo bare kan ringe til en revisor, men så tikker taxameteret lynhurtigt. Hvordan gøres dette lettest? (billigst?) Evt. en der vil hjælpe et lille nystartet IVS videre?

Pft

Ivan

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor skal afgive en erklæring med høj grad af sikkerhed til Erhvervsstyrelsen. Det er altså ikke noget, der kan klare på 2 min.

Afhængigt af aktiviteten i dit IVS, skal du regne med at det koster mellem tkr. 4 - 12 at få udarbejdet revisorerklæringen. Hvis du skal have en mere nøjagtig pris, kræver det indsigt i din virksomhed og regnskabsmaterialet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det fordi at erhvervsstyrelsen ikke kunne bruge 3 minutter på at varsko os pr. mail eller telefon, hvilket ville have løst problemet hurtigt og effektivt. Jeg er ikke imponeret over hjælpen til iværksætteri.

4-12k kr. for at gennemskue et nystartet IVS med 4 posteringer lyder som en ret voldsom pris. Så er det vist billigere at lade det lukke og starte et nyt?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kun har 4 posteringer, så er prisen nok omkring de tkr. 4 ex moms.

Men inden du starter et nyt IVS op, skal du også lige overveje, at der er et lovforslag på vej om afskaffelse af IVS formen, som nok bliver vedtaget i foråret. Der lægges op til en 2 års overgangsperiode for eksisterende IVS'er, og ved udløbet af denne periode skal selskabet nå op på en minimumskapital svarende til et anpartsselskab, der pt. udgør tkr. 50.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grækeren:

Og det fordi at erhvervsstyrelsen ikke kunne bruge 3 minutter på at varsko os pr. mail eller telefon, hvilket ville have løst problemet hurtigt og effektivt. Jeg er ikke imponeret over hjælpen til iværksætteri.

Jeg har endnu til gode at se jobopslag fra erhvervsstyrelsen hvor de søger børnehave-pædagoger til at hjælpe nye selskabsejere. Helt ærligt; hvor meget hjælp har du brug for? E-boksen er noget vi alle kender til - vil du seriøst have erhvervsstyrelsen til at ringe til samtlige kapitalejere og bede dem tjekke deres elektronisk post?

 

Det er lige præcis den holdning som ødelægger rygtet for iværksættere generelt. Det tager ikke mange minutter at oprette et IVS, alt det praktiske ordnes bag computeren og det koster tilmed næsten ingenting - at forvente samfundet springer til og hjælper alle med alt er ikke blot naivt men også hamrende ineffektivt. Man må som minimum kunne forvente en iværksætter sætter sig ind i det basale omkring hvad det vil sige at eje et selskab, der findes masser af vejledninger på nettet som forklarer det i detaljer som alle kan forstå.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis alle nye virksomheder skal have en E-post boks kunne man overveje at oprette det automatisk, når virksomheden oprettes? Jeg tænker at en nyklækket iværksætter har nok om ørerne? 

Ringe eller maile? Det kunne sættes op 100% automatiskt. "Du har ikke oprettet e-post...husk det lige" eller endnu lettere: oprette e-post automatisk, når virksomheden oprettes.

De behøver ikke mig til at ødelægge rygtet. I min optik klarer de udmærket det helt alene. Jeg synes faktisk ikke forløbet har vært hverken overskueligt eller let. Jeg har siddet og læst en del af de vejledninger og alligevel er det ikke lykkedes. Og den sidste fadæse med at trække en nyopstartet virksomhed igennem sådan en smøre i stedet for at bruge 5 minutter på at løse det, er helt hul i hovedet? Hvor mange resurser skal nu bruges på absolut ingenting. Det kunne jo helt være undgået.

Alt begyndelse er svær. Du har tydeligtvist prøvet det før. Så det er jo let at tryne mig, der tydeligvis ikke har prøvet det før. Al læring er en process. Hvad godt bibringer dit indlæg? Forhold dig sagligt eller undlad venligst at svare. Jeg bad om hjælp, ikke tilsvining og diskussion.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Grækeren:

Alt begyndelse er svær. Du har tydeligtvist prøvet det før. Så det er jo let at tryne mig, der tydeligvis ikke har prøvet det før. Al læring er en process. Hvad godt bibringer dit indlæg? Forhold dig sagligt eller undlad venligst at svare. Jeg bad om hjælp, ikke tilsvining og diskussion.

Styr dig lige! Jeg har hverken tilsvinet/trynet dig eller startet en diskussion du ikke i allerede to indlæg selv har startet.

 

Jeg kommenterede primært på din kommentar "Jeg er ikke imponeret over hjælpen til iværksætteri", og kom med min holdning til den. Og jeg synes stadigvæk den kommentar er ødelæggende for det rygte som iværksættere har.

 

Isoleret set synes jeg heller konsekvensen af din forglemmelse står mål med hvad du har glemt/undladt, men i det store billede synes jeg til gengæld det er en nødvendig konsekvens. Der må være et minimum af forventninger til det at være selvstændig og kan man ikke leve op til dem så har det konsekvenser.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Grækeren:
Hvis alle nye virksomheder skal have en E-post boks kunne man overveje at oprette det automatisk, når virksomheden oprettes?

Det bliver den skam helt automatisk hver gang- det er jo også den du har overset. Du gøres opmærksom på den ved stiftelsen men du har så ikke være opmærksom på, at du skulle checke den. Den er helt automtisk oprettet.

Der bruges masser af kræfter på at gøre opmærksom på disse forhold - EOS skriver spalte op og ned på facebook og mange andre steder og sandheden er jo, at grundet de alt for mange - kald det begynder fejl - tvangsopløsninger, fejl registreringer og manglende regnskaber er mere end 10% IVS tvangsopløst eller under tvangsopløsning. Resultatet er, at der er lovforslag på vej - som skal sætte stop for nye IVS og øge krav til opbygning af bunden kapital i eksisterende. 

Du kan kalde det begynderfejl, og det er det langt hen af vejen, men så vanskeligt er det ikke at læse reglerne når man stifter et selskab. Jeg synes også ting kunne være automatiseret bedre, f.eks at man slet ikke kunne undgå at skulle have en privat mail tilknyttet for besked om mail til den digitale postkasse mm

Man kan ikke andet end have en - særskilt digital postkasse i et selskab som jo netop IKKE må have noget personligt, og dermed heller ikke personlig hæftelse osv

Du må nu blot afgøre, om du vil bruge penge på erklæring og få det genoptaget (den pæne måde) eller om du gir pokker i, at du fremover vil vindes som en med et tvangslukket IVS bag dig.
Har du kapital i selskabet, (den der sikkert 1 krone) så er det jo ikke en herregård at få det retmæssigt ført tilbage og i drift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, John. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Grækeren:
Alt begyndelse er svær.

Ja specielt når man ikke læser på lektien! Med dine kommentarer må du da klar være en fra generation "curling barn", der aldrig har skulle tage ansvar for egne handlinger.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)