Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport fra egen udelandsk virksom til egen dansk virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi har stiftet et virksomhed "ApS" i Danmark med en bekendt fra udlandet. Vores bekendt bor i Dubai. Han kommer ikke til at arbejde i Danmark. Men forsyner vores anpartselskab med varer fra hans egen virksomhed i Dubai, så vi kan sælges disse i Danmark.

Dvs. hans primær funktion er at eksporter varer fra hans egen virksomhed i Dubai til vores fælles virksomhed i Danmark.

Er der særlige regler for salg af vare fra "egen virksomhed i Dubai" til "egen ApS i DK" ?

Må han selv bestemme varens priser?
skal moms/told afspejles på varens originale værdi eller på den fakturering der omfatter salgsprisen til egen virksomhed?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Told beregnes ud fra indkøbsprisen ( altså den pris der er faktureret til den danske virksomhed).  Moms pålægges først ved salg af varen i DK.

Om SKATs regler for transfer pricing skal anvendelse i dit tilfælde kan jeg dog ikke svare på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop grundet i jo mangler armslængde og fordi I jo kunne manipulere med både told og overskud/skat, vil jeg bestemt mene i skal bruge transforpricing regler 

Det bedste her er helt enkelt, hvis virksomheden i Dubai i forvejen sælger sine produkter til andre lande, og kan vise, at det er samme pris han giver jer ganske enkelt.

Handlen kan dermed vises som værende ganske som med en hver anden trediepart - og det må kunne række både i forhold til skats synspunkt på transferpricing, og toldmæssigt hvor det i alle fald jo ikke heller må være under varens værdi/indkøbspris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og John

Tak for hurtig respons.

Det var netop "transferpricing" jeg ledte efter.Big Smile
Kan også læse mig frem til at pris aftalerne imellem virksomhederne skal i hht. skatteregleren aftales skriftligt på forhånd og dokumenteres, hvilken kan være bøvlet, hvis der er mange salgsartikler :/

fra skat.dk:
Selskaber og personer omfattet af SKL § 3 B, stk. 1 skal udfærdige og opbevare skriftlig dokumentation for denne prisfastsættelse, jf. SKL § 3 B, stk. 5.

Nu er virksomheden i Dubai ret lokal og sælger kun i Dubai (dvs. tredjepart køber er lokale forhandler i Dubai). Det er første gang varer skal eksporteres fra Dubai til "egen" virksomhed i Danmark. Jeg kan dog ikke læse mig specifikt til, at prisen skal være svarende til salgsprisen til tredjepart, men må vel gerne være samme pris, som indkøbsprisen (ift. transferpriciing).




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ali026:
prisen skal være svarende til salgsprisen til tredjepart, men må vel gerne være samme pris, som indkøbsprisen (ift. transferpriciing).
det vil jeg mene, hvis det danske selskab også kunne købe til samme indkøbspris direkte ja (og det ex var spørgsmål om at sampakke)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Netop grundet i jo mangler armslængde og fordi I jo kunne manipulere med både told og overskud/skat, vil jeg bestemt mene i skal bruge transforpricing regler 

Det bedste her er helt enkelt, hvis virksomheden i Dubai i forvejen sælger sine produkter til andre lande, og kan vise, at det er samme pris han giver jer ganske enkelt.

Handlen kan dermed vises som værende ganske som med en hver anden trediepart - og det må kunne række både i forhold til skats synspunkt på transferpricing, og toldmæssigt hvor det i alle fald jo ikke heller må være under varens værdi/indkøbspris

vh John Hannover

Da det for det danske skattevæsen er et spørgsmål om at der ikke gemmes profit i Dubai, så bør det være ok hvis der ikke sælges til overpriser til Danmark (og forudsat at vi ikke taler om 10000kr solgt til land X og 5mio solgt til Danmark. Det skal være reelt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)