Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INVESTERING & FIRMA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
HEJ Alle læsere/hjælpere!

Jeg er 16 om 22 dage, og jeg ved godt at, jeg måske er lidt få ung til investering og alt det der, men jeg har hørt at, folk siger at, man skal komme i gang med at investere så hurtigt som muligt i ens liv. Jeg ved ærligt talt ikke en skid om hvordan, jeg skal starte, og jeg kender ikke nogen regler. Det eneste jeg har er en lille ide om hvad, jeg skal investere i. Jeg vil gerne investere i EN ejendom, når jeg er færdigt på gymnasiet. t. Jeg vil tage et sabbatår, og tjene nogle penge ind til investeringen. Når jeg så 4-5 år sener er færdig med universitet, vil jeg have en del penge, som jeg så kan investere igen. Jeg vil leje huset ud, og på indtjeningen vil betale lånet på huset af. Jeg vil derefter sælge huset til evt. lejeren, eller en anden. Jeg vil gerne vide hvor mange penge man cirka skal have til et lån. Jeg vil gerne investere i hus til 1.500.000 - 2.000.000 kr. Man skal vel også have en fast god indtægt tænker jeg? Jeg ved godt at nogen vil sige at jeg bare skal tage ned til banken, men jeg har prøvet. De gider ikke forklare det ordentligt. Så please hjælp mig. Kan jeg stadig godt få SU, hvis jeg investere ved siden af. Jeg tænker at der må være en grænse får hvor meget man må tjene ved siden af. Skal jeg have en revisor for at holde regnskab eller kan jeg gøre det selv? Hvor meget vil være en fair husleje for både lejeren og mig. Husets værdi skal stadig medregnes mellem 1.500.000 - 2.000.000 kr. Jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig. Håber ikke at jeg havde for mange spørgsmål... ;)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil investere i udlejningsejendom til kr. 1.500.000 - 2.000.000, skal du have en egenkapital på kr. 3 - 400.000 og have dine forældre med på ideen, de skal underskrive for dig ved købet.

Har du ikke det, så vent til du har sparet mindst det halve op og til du fylder 18, så kan du måske låne resten hvis du finder en god og velvillig bank

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

At være udlejer har også en masse besvær med sig, da du skal sørge for at ting der hår i stykker bliver fikset osv osv. Derudover er det ikke til at vide om du når du har brug for at sælge på et tidspunkt om du tjener eller mister penge på salget. Boligmarkedet oscillerer så det er mere held end forstand at ramme det rigtige tidspunkt.

Der er også nogle regler om skat når det er køb af ejendom med henblik på investering.

Hvis jeg var dig så ville jeg nok hellere kaste penge i aktier. Lige nu har vi en korrektion kørende, som nok varer året ud. Det vil sige at går nedad, eller set med andre øjne, alle aktier er på tilbud. Det er derfor et ret optimalt tidspunkt at købe aktier.

Du kan også kigge på p2p lending sider hvor du låner penge ud til folk mod at de betaler renter.

Et generelt råd er: invester ikke mere end du kan tåle at tabe.
Markeder kan gå op og ned og du kan af forskellige personlige årsager være tvunget til at sælge i et nedadgående market og dermed miste en masse penge. Hvis du har taget store lån står du så pludseligt med en stor gæld.

Du virker meget risiko villig og kan evt overveje at tage et SU lån som du investerer i aktier eller lignende. Det er nok det billigste lån du vil få i løbet af dit liv.

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. TAK for svar. Jeg vil ikke investere lige nu. Først når jeg er færdig med gymnasiet, og efter at have tjent penge ind på mit sabbatår. Jeg vil gerne sprøge dig om hvor meget jeg bør tage i husleje i hver måned, til en ejendom som har en værdi fra ca. 1.500.000 - 2.000.000 kr. :)
Fra København
Tilmeldt 4. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der også nogen som ved om jeg må tjene et bestemt beløb, ved siden af SU. Jeg vil gerne være i gang med at tjene penge ind til et hus, så snart jeg bliver færdig på universitet.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
TAK for svar. :) Ja, tror ikke helt at du er med på at jeg ikke engang er 16 år endnu. :) Man skal være 18 for at få SU, så vidt jeg ved. :) Og jeg tror heller ikke at jeg har en SU-vejleder. :) Men tak for link... ;)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

du må kunne google lidt - når du har så store planer - det er bare et godt råd :) 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Dec 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jo - det skal jeg nok. TAK for hjælpen - igen... :)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har skrevet denne artikel om, hvorfor du IKKE skal investere og udlejer boliger

Din alder taget i betragtning, så er det bedste, du kan gøre er at spare op - så du er klar. Du kommer ikke uden om, at der skal egenbetaling til - specielt hvis din indtægt i forvejen ikke er speciel stor.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)