Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Navn på anden webshop FOR tæt på mit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop opdaget, at der er startet en webshop med et navn, der ligger temmelig tæt op ad mit.

Hvad kan man gøre ved det? Jeg har været registreret længst.

Mit domæne :  erotiskelege.dk (har også købt erotiske-lege.dk)

Hans domæne: erotiskleg.dk (jeg har lige været inde og købe erotisk-leg.dk, som tidligere har været optaget)

Kan man rent juridisk gøre noget ved det? Bede ham overdrage domænet til sig?

Bortset fra det - så håber jeg folk checker om der ligger oplysninger under de almindelig informationer inden de køber noget hos ham.

Det gør der nemlig ikke.  Skal der ikke det?

Venlig hilsen Lone

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 09:55

Hej Lone, Smile

Det er en e-løsning vi har leveret og udviklet til en kunde, og jeg kan bl.a. nævne at butikken er under opstart, så derfor er handelsbetingelser..osv. ikke opdateret og sat ind endnu. Smile Kunden er ved at få alle de praktiske ting på plads..

Ja.. vedr. domænet, så er det et lidt komplicerert område, som dk-hostmaster bedst kan hjælpe dig videre med.

Hvis vi nu kigger overordnet på de erotiske netbutikker i Danmark, så er der faktisk utrolig mange navne som ligger meget tæt op af hinanden, og man kan faktisk finde mange hvor kun bindestregen skiller dem ad... så det kan være ret svært, at kende rettighederne.

Så jeg har lidt svært ved at give dig et svar vedr. domænet.. men prøv og kontakt dk-hostmaster, og så kan de fortælle dig om rettighederne.

Du må have en fortsat super god dag...

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 11:14

Hej Martin

Måske burde man have undersøgt det med domæne navne lidt nærmere.. 

Personligt ville jeg ikke starte en shop med et navn så tæt på en andens, men sådan er vi jo forskellige.

Som leverandør ville jeg måske have foreslået kunden at købe domænenavnet med bindestreg og andre mulige varianter af navnet, inden andre gjorde det. Det gjorde min leverandør, og det var jeg da glad for. Desværre var noget af det jo optaget, men jeg nåede så lige at snuppe et mere, der i mellemtiden var blevet ledigt Stick out tongue 

Jeg prøver at forespørge hos dk-hostmaster om der er evt. regler man kan nærlæse mht rettigheder.

Venlig hilsen Lone

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:35

Dig og alle de andre som vælger alm. ord og udtryk som butiksnavne står med det samme problem.

Man kan ikke beskytte "erotisk leg" eller "erotiske lege" heller ikke med eller uden bindestreg da der er tale om ganske alm. udtryk som eksisterede længe før din butik kom til og som også vil eksistere længe efter din butik kom til.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:43

Kan ikke se noget forkert i det han laver. Det er jo idiotisk ikke at købe de domæner der ligger op af ens eget. Du kan købe 20 stk. for ca. 1000 kr. Det gør vi altid når vi laver noget for en kunde.  

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 15:43

Hej Remydk - hvad er det egentlig du svarer på?

Jeg skrev, at jeg har købt de domæner, der minder om navnet - og at nogen måske skulle have rådgivet ham, der har domæne næsten som mit til at gøre det samme.

Vi er helt enige - det er dumt at lade være. 

Venlig hilsen Lone

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)