Har i dag modtaget brev fra gældsstyrelsen med en gæld på godt 40.000kr på restgæld og renter på det??
Jeg forstår det simpelthen ikke..
Jeg går og spare nogen penge til en udbetaling til bolig også får man sådan en mail lige pludseligt 4/5 år efter de mener der skulle være restskat 2013/2014.
Det stresser mig helt vildt.
Har ikke modtaget nogen mail i mellem tiden eller noget som skulle give mig indblik i det.
Har altid betalt restskat og de sidste år sat trækprocenten højt for at undgå dette samt for at have en lille “opsparing”, men lader til at de vil snuppe alle de penge.
Hvad skal man stille op? Kan det være en fejl fra deres side, kan nemlig ikke forstå at man 4 år efter finder frem til sådanne ting.
For mig virker det som om skat skal hente alle de penge tilbage som de er blevet snydt for, også skal det gå ud over en som mig.
Det er jo meget enkelt, du har fået en årsopgørelse i 2013 og 2014. Der må det have fremgået at du havde restskat? Normalt bliver den indregnet i hhv. 2015 og 2016 hvis den er under ?20.000? (Kan ikke lige huske beløbet...).
Hvis ikke det er tilfældet skal skat efterfølgende have kontaktet dig for at etablere en korrektion. Har du ikke reageret på sådanne henvendelser vil du igen, få en ny årsopgørelse for pågældende år.
Så du må ind og se på dine årsopgørelser for pågældende år før du påtager dig en offerrolle. Gældsstyrelsen kontakter dig kun når der er gammel gæld som skal inddrives, så der vil ligge en årsopgørelse hvor du har en ubetalt restskat, eller ikke besvaret skats henvendelse.