Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mistanke om uærligt spil..

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg er ny her på Amino..
Jeg har læst en del af de forskellige indlæg/debatter, og har fået et godt udbytte i viden som gevinst.. Så tak for det..

Mit spørgsmål lyder som følgende:
Hvad gør man, hvis man mistænker sin producent for bevidst at udnytte ens manglende viden omkring matriale/produktions kendskab, til både at hæve produkt pris, samt at forhale tidshorisonten i hele produktions processen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan du ikke få et svar du vil elske på. Enten må man skaffe sig den viden - eller betale andre for at have den for en og hjælpe med at købe ind  - eller i det mindste kunne lave en aftale fra starten med leverandøren - en aftale som er 100% klar i alle produktets specifikationer og leveringstiden, samt ofte, en aftalt bod til leverandøren hvis ikke denne lever op til aftalen til aftalt tid. Ellers bliver den en lang strid. 
Det skal så tilføjes, at hvis leverandører bor i Kina og du i DK, så kan det være sådan, at lige meget hvor god aftale du har, så har du ikke kræfter og råd til at føre en retssag i Kina - og så skulle du have valgt en leverandør eller underleverandør i Danmark.

Få så meget aftalt på skrift nu som du overhovedet kan -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.. tak for dit svar.. Uanset. Og hav en god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke lide lugten i bageri er der jo altid muligt at finde et anden sted som er mere efter dit ønske.. der er jo nok af dem..

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Kommer vel egentligt også meget an på hvad produkt han får leveret? Det kan godt være et produktet kan fås af anden producent, men hvis det er lige netop denne producent der har de specifikationer han ønsker, så ville en ny producent jo ikke nødvendigvis være en løsning.

Ganske rigtigt, kan du ikke lide lugten i bageriet er det altid muligt at finde et bageri hvori duften passer dig perfekt, men hvad nytter det hvis kagen smager af sandpapir :)

- Der er nok ikke noget du som sådan kan gøre, medmindre du som John Hannover pointere har en dansk leverandør/underleverandør.

Retssager er jo så "desværre" ikke noget du 'bare lige' går igang med..
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jamen mulighederne er jo nok ikke mange, andet end at skifte leverandør.

Men jeg vil da anbefale dig at finde én der har den viden du mangler (og det skal selvfølgelig ikke bare være en anden der håber at blive ny leverandør) som kan hjælpe dig her. På den måde kan du jo lettere gå kvalificeret i dialog med den nuværende leverandør, og du kan også få afklaret om han er ved at "tage røven på dig" eller om det er reelt nok.

Har man ikke viden om det område man er på vej ind på er det altid en god idé at prøve at skaffe den.

//Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)