Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics - for mange brugere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg får nogle mærkelige tal i analytics.. der står 179 brugere har været forbi min hjemmeside i dag.

Det er usandsynligt at der har været med end 20 reelle... det ligner at det er direkte trafik.. har fjernet spambots og sådan nogen ting, men hvordan får jeg blokeret alle de ting jeg skal så jeg har de rigtige tal. ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Dec 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark,

Har du aktiveret for standard bot filtrering i view'ets indstillinger. Den plejer faktisk, at fange en hel del.

Ellers kan du oprette et filter, som kun tillader hits til dit hostname.

Enkel oversigt over danske webhotel

Fra Vejle
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville filtrere det view du bruger i forvejen, hvor du under "view settings" sætter flueben på "bot filtering". Det kan dog være fornuftigt at holde øje med alt trafik, så lav et ekstra view som er fuldkommen uden filtre (Raw view). Du kan evt. se dette link for mere info: https://www.e-nor.com/blog/google-analytics/best-practices-views-google-analytics

Webmaster for Pladesmeden.com, Kantlister.dk & Bibus-sindby.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Intelligo Denmark ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark, 

Blot til information, så er det vigtigt du altid bibeholder et ufiltreret view i dine Google Analytics data. 

Dette er vigtigt da filtre i Google Analytics er det vi kalder destruktive, dvs. de permanent laver ændringer i dine data og disse ændringer kan ikke på et senere tidspunkt gøres om. Samtidig skal du være opmærksomhed på, at har du et stort datasæt kan Google have brug for op til 24 timer for at filtrere dataerne, så det er ikke noget der nødvendigvis sker lige med det samme. 

Udover filtre kan du også kigge nærmere på de mange muligheder der er med segmentering. Segmentering i Google Analytics er imodsætning til filtre ikke destruktiv. 

Et bonus tip: Hvis du vil finde roden til de mange besøgende, kan det nogle gange være interessant at kigge på deres oprindelsesland. Det finder du under Målgruppe - Geografi - Sted i Google Analytics. 

Her kan du muligvis se et mønster og nogle gange kan det mønster lede dig på sporet, vi har i den seneste tid set problemer med et af de crawl værktøjer vi har brugt som eksekverende Google Analytics JS koden og herved talte for hits. Det gav nogen ret funky tal. Så bruger du et eksternt system til analyse, så tjek med dem om de evt. står bag de mange hits.  

Med venlig Hilsen Julian F. Christmas.

Læs om konverteringsoptimering og webbureauet Intelligo her intelligodenmark.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Tak for hjælpen.. Jeg prøvede mig lidt frem ud fra de ting i fortalte... Det ser nu mere rigtigt ud og jeg har oveni købet også fået styr på min konverteringssporing, så det kører bare nu :D

God weekend.

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator]

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)