Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværker påstår han har arbejdet mere end han har - What to do?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David93:

Med de svar der bliver givet her så er det da helt grotesk.. Og noget helt galt i vores system(hvilket der allerede er på mange punkter)

Hvorfor er det ham der udføre arbejdet/giver faktura der "vinder" denne sag her.
Det forstår jeg ikke helt.

Menes altid at høre at det er kunden der har "ret" eller vinder disse sager..

For hvis det er så let at smække over dobbelt timer på for udført arbejde og sende faktura til kunde, så det da let at tjene massere af penge i dagens Danmark, og have en årsløn i million klasssen for at være håndværker.

Nej, det er ikke så nemt for håndværkere at finde godtroende fjolser, så derfor er de dygtige håndværkere altid til at stole på. Dygtige håndværkere er afhængige af at kunder anbefaler nye kunder og jeg kender rigtigt mange dygtige håndværkere. De har som regel også fyldte kalendere og derfor ikke så nemme at få til at lave småopgaver.
Dårlige håndværkere kan ikke få firmaet til at løbe rundt, fordi de hverken laver godt håndværk eller er til at stole på. Disse håndværkere snyder så kunderne, da de ellers ikke tjener nok. Det er de samme mennesker, som heller ikke kan holde på et job.
Du er nødt til at tage dette som en lærestreg og fremadrettet sørge for at tage folk, som du har fået anbefalet eller som du har tjekket. Skriv en anmeldelse om ham på anmeld-håndværker, så andre kan afskrækkes af din oplevelse.
13 timer er 2 halve dage og kørsel etc eller 3 gange besøg. Så det er ikke bare timerne i lejligheden, der tæller - men også turen til genbrugspladsen, grossisten eller bare hjemmefra til kunde og retur.
Du har ikke skrevet hvad timeprisen er? Må vi høre, hvad han fakturerer dig totalt for dette? Og hvor i landet er det?

Tilmeldt 22. Apr 18
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:25

Altså - 

Han har været der 5 timer af flere omgange ??? Så kan der jo hurtigt ryge en gang kørsel på pr.gang(dvs måske en time ekstra hver gang). 

Hvad med affald ? Har han bortskaffet det ? hvis jeg skal bortskaffe affald for mine kunder koster det typisk en 1/2-1 time plus at det koster 163kr(+moms) for at komme af med det på genbrugsstationen. Og det informere jeg også mine kunder om INDEN jeg bare gør det !

Hvad med den tid han har brugt på at hente materialer på trælasten ? også hurtigt en 1/2-1 time pr gang :-)

Det med væggen KUNNE jo også være din udlejer dr så sit snit til at tørre den af på en anden.

Det lyder lidt som om at aftalerne ikke er helt lavet og snakket igennem. Men tag da og ring til manden og sig at du syntes han timeforbrug ar lidt vel højt. Og så kan det være at han har nogle gode forklaringer på det.

Omvendt lyder det også lidt som dårlig planlægning fra din håndværkers side. For hvis der er ca.5 timers arbejde, Så er det en tur forbi trælasten om morgenen, ud og udfører arbejdet, og af med affaldet på vejen hjem. Så fakturere dig for en dags arbejde+ materialer. 

vh

Michael

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 17:03

David93:

Hvorfor er det ham der udføre arbejdet/giver faktura der "vinder" denne sag her.
Det forstår jeg ikke helt.

Menes altid at høre at det er kunden der har "ret" eller vinder disse sager..

Det har du bestemt ikke ret I, og nej, kunden har bestemt ikke altid ret, men dog "ret" til at blive hørt og taget seriøst.

Jeg havde for mange år siden en sag som rystede min retsfølelse. Vi havde en bil som blev kendt for at tandremshjulet havde tendens til at gå i stykker og havarere motoren. Jeg har bilen til service, og værkføreren gør specifikt opmærksom på problemet, og på arbejdsseddel og faktura står der

"Check at tandremshjul er skiftet til HVID model"

6 måneder efter havarerer motoren og bilen kommer tilbage til værkstedet. Jeg går ind til den svend der arbejder på bilen og får udleveret de havarerede dele af det SORTE tandremshjul. Jeg følte mig i min gode ret til at få dette udbedret til prisen af et normalt tandremsskift, men dommeren mente ikke at det havde betydning at der på fakturaen stod at tandremshjulet skulle være skiftet, og at det tilfældigvis var sort.

For mig er der stadig til denne dag ikke noget jeg kan se som klarere bevis, men jeg fik at vide at jeg ville tabe den med et brag. At vi havde betalt en del af regningen var dog af stor betydning i retsforhandlingen, hvor dommeren i modsætning til hvad Hannover skriver her lagde meget vægt på forskellen mellem uvilje mod at betale hele beløbet og uvilje mod at betale i det hele taget. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:27

Har du husket at regne kørsel ind i hans timeforbrug? Både frem og tilbage?

Og hvordan med materiale, har han også stået for at indkøbe og hente disse? I såfald indgår denne tid også i det samlede tidsforbrug.

Og hvad med affald, som evt skal køres på genbrug eller på forbrændingen? Har håndværkeren også håndteret dette?

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:11

Jeg ville nok lige vende skråen en ekstra gang. Som andre skriver er der flere faktorer, kørsel til/fra, evt. arbejde på værksted, ture til tømmerhandel/genbrugsplads, der muligvis er en del af timeregnskabet. 

Derudover er det en temmelig tynd baggrund at basere det på lejers forklaring. "Vidners" tidsfornemmelse er nærmest per definiton upålidelig. Det de mener er max 5 timer, kan sagtens være langt flere timer. Med hensyn til væggen er det vel en mulighed at håndværkeren faktisk har ret. Giver det mening at det er ham der har gjort det? Kunne det være lejer, der finder en undskyldning for at slippe?

Men har du prøvet at tale med håndværkeren angående timerne? Hvis han har rent mel i posen, burde det ikke være et problem at han fremlægger timesedler for det......

Ps. 

Er selv fornylig blevet tørret af en håndværker, så forstår frustrationen. Men du skal nok undersøge fakta lidt nærmere......  

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)