Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vente med at lave stiftelsesoverenkomst indtil man kender medstifterne bedre ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har fået legat i både Danmark og Tyskland, og den Tyske kræver at der ikke findes virksomhed i forvejen (Exist Stipendium hedder legatet, som er i form af løn , betalt fra universitet til 3 "produkt udviklere i et team", som så forhåbentlig kommer til at starte virksomhed og skabe vækst).
Efter at den er modtaget, stifter jeg så dansk virksomhed som modtager det danske legat.
Mit Spørgsmål er, om det er smart at vente med at give dem andele (i den danske virksomhed, som har fast drift sted i Tyskland), indtil jeg kender dem bedre, eller om det ville være smartest at have en aftale helt fra starten, med andele og vesting, som også har en slags aftale om IP...
Jeg tror umiddelbart selv at det ville være smartest at vente, men så er jeg bare usikkert om de lærer hvordan man gøre og starter selv, eller måske ikke er motiverede... Indtil videre har de ikke bidraget noget. Jeg planlægger at hvis de vil have andele, det så kan får med kapital eller ulønnet arbejde, tilsvarende en pris baseret på det jeg selv har investeret indtil videre. Men, jeg kender dem jo ikke endnu... har bare fundet dem i Tyskland, for at kunne modtage denne legat, hvor man skal være 3 i Team til at udvikle denne idé jeg har søgt støtte til...

Taknemmelig for alle slags råd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Entreprenerd:
eg planlægger at hvis de vil have andele, det så kan får med kapital eller ulønnet arbejde, tilsvarende en pris baseret på det jeg selv har investeret indtil videre.

ikke ret klart hvad det handler om for mig - nok ikke brugt tid nok men - du kan ikke give dem anparter som tak for arbejde-  det er jo sort arbejde-  de skal beskattes af værdien helt uanset det er anparter, halve grise eller kroner

umiddelbart lyder det som noget med mange faldgrupper - så jeg synes du skal sidde ½ time med en dygtig revisor og ikke bare tage chancen for gode svar her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

good point.

det er så noget der taler for at have deres andele med i selve stiftelsen af virksomheden.

Er det også en rivisor der kan svare på hvordan det så gøres med vesting?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Entreprenerd

3 stiftere eller 3 ejere i en nystartet virksomhed er den

i mine øjne helt sikre opskrift på intensivt advokatarbejde

for mindst 3 advokater:-)

I attenhundredetallet i Pennsylvania anvendte man 3 fanger

i een celle som tillægsstraf til uordentlige fanger...

Jeg vil anbefale at du ikke etablerer nogen virksomhed med

andre før du og I har lært hinanden at kende og prøvet hinanden

grundigt af.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)