Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabskonkurs - kan jeg stadig hæfte personligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

håber I kan hjælpe med lidt svar.

jeg driver en lille foodtruck virksomhed men er desværre i en situation hvor en konkurs bliver mere og mere truende.

hvis jeg kunne ville jeg lukke virksomheden, men da min foodtruck er finansieret via erhvervsleasing, og kontrakten er uopsigelig, er det kun ved konkurs eller ejerskifte at jeg kan bryde min kontrakt. Jeg er i gang med at lede efter nye ejere men ved ikke om jeg når det tids nok.

leasingtager på kontrakten er mit ApS.

leasinggiver siger at ved konkurs vil de inddrage foodtrucken og bortauktionere den. Tabsværdien vil de indkræve af boet. Det kan meget vel blive 2-300.000.

spørgsmål 1 lyder; kan leasinggiver kræve pengene af mig personligt når der ikke er aktiver i firmaet for mere end 20-25.000? 

Spørgsmål 2 lyder; hvis jeg stiller med 40.000 i sikkerhed til en kurator, vil jeg så personligt skulle betale differencen på det beløb og så det som kurator kan få ud af mine aktiver (20-25.000)?

håber I kan hjælpe og hvis I iøvrigt kender til nogen der drømmer om en foodtruck så har jeg måske det bedste tilbud i Danmark lige nu😊

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1)  Umuligt at svare på uden at kende til den kontrakt du har indgået mht. trucken.  hæfter du personligt iht. kontrakten ?

2)  hvad mener du med at stille sikkerhed til en kurator?? 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
1)  Umuligt at svare på uden at kende til den kontrakt du har indgået mht. trucken.  hæfter du personligt iht. kontrakten ?

Enig

Ravn:
2)  hvad mener du med at stille sikkerhed til en kurator?? 

Jeg tror trådstarter mener sikkerhed ved selv-ingivelse af konkurs.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke komme til at hæfte personligt med minder det indgår i din kontakt, at du hæfter personligt og mon ikke leasing selskabet så havde skrevet det

Har du ikke skrevet under på en personlig kaution/hæftelse, så hæfter selskabet for al gæld, og du personligt ikke.

KUN hvis kreditor (f.eks leasing selskabet) kan påvise, at du groft har fortsat drift og taget NY gæld (ikke bare forsat leasing kontrakten) så kan de evt sige der er skethæftelsesgennembrud = du hæfter personligt. Umiddelbart tyder ikke noget på det i din beskrivelse, men den kan jo være mangelfuld, så kontakt en advokat hvis det brænder på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rap og Tak for dit svar.

1) I kontrakten står der ved underskriftlinjen mit selskabsnavn som leasingtager og jeg har så skrevet under. Jeg er tegningsberettiget og der er ingen andre ejere. I hele kontrakten optræder kun ordet ‘leasintager’

2) skal man ikke overføre 40.000 til en kurator ved konkurs? Som en sikkerhed for deres betaling. 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pythonrap og tak for svaret.

Er det kun hvis man selv indgiver sin konkurs at man skal lægge ca. 40.000 som sikkerhed for kurators betaling?

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for dit svar Cookie. Jeg har i hvert fald ikke skrevet under på noget hvor der står jeg hæfter personligt. 

Og jeg har heller ikke stiftet ny gæld, jeg er dog lidt bagud i forhold til betaling af nogle leverandører. I størrelsesordenen 3-4000, men regner med at kunne betale dem snart.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal jo bare gøre hvad du kan for at betale dine kreditorer som bedst du kan , og ikke få nye hvis du VED du ikke kommer til at kunne betale dem. Du skal IKKE selv melde dig konkurs og dermed betale depositum på de formentlig 40.000 kr. Det må dine kreditorer jo gøre hvis de ikke er tilfredse - til da må du bare gøre hvad du kan for at hakke dem af som bedst du kan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)