Krondal -> "Gratis" gaver må svjv ikke betinges af køb, tilmelding til nyhedsbrev eller anden modydelse. Så skal det i så fald kaldes en belønning - hvilket jeg også er usikker på er helt i tråd med loven.
Mail må ikke signalere køb mit produkt, uanset hvem der sender den, og så er formålet jo ikke så interessant med at sende gaver ud, med mindre man kun vil give gaver og ikke skilte med henvisninger, firmanavne eller noget som helst der kan forbinde et tilbud om køb af en vare eller ydelse.
Altså indirekte markedsføring er også forbudt..
Mon ikke mange ville udnytte huller i loven om lokkemetoder, hvis det var tilladt som fremført..
Glem alt om markedsføring pr. mail, med mindre modtageren selv har bedt om at få den tilsendt.
Krondal -> "Gratis" gaver må svjv ikke betinges af køb, tilmelding til nyhedsbrev eller anden modydelse. Så skal det i så fald kaldes en belønning - hvilket jeg også er usikker på er helt i tråd med loven.
Vh
Peter
Kære Peter!
Du har ret ... jeg lod min kreativitet løbe af med mig og det beklager jeg
Jeg ser det så tit rundt omkring på nettet at det lige pludselig har manifesteret sig som værende lovlig markedsføring ... sorry!
Vh
Peter
Kære Peter!
Du har ret ... jeg lod min kreativitet løbe af med mig og det beklager jeg
Jeg ser det så tit rundt omkring på nettet at det lige pludselig har manifesteret sig som værende lovlig markedsføring ... sorry!
Lige til info så er det lovligt at give en gratis gave i forbindelse med køb og jo det må gerne være købsbetinget. Da forbuddet mod tilgift blev ophævet pr. 1. januar 2007 (markedsføringslovens § 9 om salgsfremmende foranstaltninger)
Alle henvendelser pr. mail og SMS er ULOVLIGT, hvis det kan henføre til et salg på henvisende sider og det er ligegyldigt, hvad man kalder den gratis ting, belønning eller alle mærkelige opfindsomme metoder for at fremme et salg.
SPAM MAIL modtager vi nok af i forvejen og derfor er det FORBUDT..