Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ billig form for markedsføring. Smid din kommentar!

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi ikke har det store markedsføringsbudgethar vi måtte tænke i lidt anderledes og billigere baner.

Alle kender de mails som ens venner og bekendte sender til én og hundrede andre.  Der står typis, at hvis du sender dette videre til 50 andre får du en gratis nokia et eller andet telefon... noget i den dur. Det er selvfølgelig en gang fup, og har aldrig fattet at folk sender mailen videre. MEN DET GØR DE.

Vi ligger inde med en masse varer til en ok værdi hvis de skulle sælges (omkr. 60-100 kr) som vi ikke rigtigt har noget at bruge til.

Det vi har overvejet er at starte en mail med en tekst hvor der står noget i stil med: Send denne mail til 20 af dine venner, samt til xxx@xxx.dk og modtag en gratis xxx.

Vi har så selvfølgelig tænkt os at sende varen til folk i modsætning til de andre fupemails.

Som jeg ser det er der plusser og minusser ved denne strategi: Jeg tror selv jeg ville opfatte det som en 'cheap' og lidt uprofessionel måde at reklamere for sin forretning. Nogle ville sikkert opfatte det som spam - men det er jo sendt fra deres venner og ikke os!
På den anden side er det en meget billig måde at brede budskabet ud på, da vi faktisk (mærkeligt nok) ikke har andre udgifter end de varer vi udsender. De personer der sender mailen videre og så rent faktisk modtager deres 'gave' vil blive noge positivt overraskede. Den udsendte pakke kunne man ligge lidt visitkort el. andet ved, som de den dag de mangler noget fra vores varekatalog måske lige finder frem...

Hvad syntes i om det? 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:17

Er det 1. April?

Jimmy

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 15:04

hehe.. nej.. vil gerne høre meninger om forslaget :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:10

Jeg tror ikke det er en god ide, for det er stadig spammail og koster kassen i bøder..

Ikke fordi du selv gør det, men du får andre til at gøre det, men det er stadig dig der lægger bagsiden til og kaldes indirekte spammail..

Har andre mon samme opfattelse??

mvh  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:17

Sjov og effektiv idé!

For at den netop afviger fra de klassiske spammails - så kan du jo lave denne lille tilføjelse:

"Du skal først sende denne e-mail videre til dine venner og bekendte, når du rent faktisk har modtaget gaven fra os. Det er seriøst. Og det er vi  også/(jeres firmanavn! Du har din gratis gave indenfor fem hverdage - vi glæder os til at overraske dig positivt. Mvh....."

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 15:30

Bøder?!

Er du sikker på den, når det foregår på denne måde. Nogle steder man kan læse om det?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:36

Hvordan vil I stoppe legen igen, når I ikke har flere gaver?

Jeg ville personligt forholde mig negativt overfor sådan en mail, men kan godt følge jeres ide - har selv mange venner der rask væk til stadighed smider mig med på modtagerlisten af lortemails, selv om jeg gang på gang har bedt dem stoppe. Nogen tror åbenbart at lykke er overfyldte mailbokse og manuel massespredning af vira og skidt.

Jeg ville hade jer, men jeg kender modsat også folk der ville være glade for gaven... 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:41

Bøder?!

Er du sikker på den, når det foregår på denne måde. Nogle steder man kan læse om det?

Tja, Thorborg/SpamFighter slipper afsted med meget værre ting, så I klarer nok frisag rent juridisk. Prøv evt. at trawle forbrug.dk igennem og se hvad der står om lignende sager...
Noget andet er potentiel negativ omtale i pressen. Tror I på devisen alt omtale er god omtale og kan I håndtere pressen professionelt hvis det går galt. Det I skal huske på her, er at I sætter en markedsføringsplan i søen og derefter fragiver i ALT kontrol med den. I aner ikke hvad vej vinden blæser. Den kan blæse kraftigt I jeres favør, men den kan også smadre jeres lille skib til havets bund hurtigere end I kan nå at sige Ups

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 15:47

En måde at stoppe legen på, kunne være at give en vis % rabat på alle varer!

Med et meget lille ubetydelig nystartet firm, kunne jeg ikke forestille mig det ville få nogen som helst presseomtale. Det er jo ikke Jubii, eller telmore vi snakker om. Men kan da være jeg tager fejl!

Den irritation du ville få over at modtage en mail fra din kammerat.. ville den få dig til at 'boykotte' vores forretning selvom du måske fandt nogle interessante varer til den billigste pris før set? Helt serisøst!! 

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 16:01

En anden måde kunne være, som René foreslår, at vende den om og sige at de kan starte med at vælge en vare, og bagefter sende den videre. 'Gælder så længe lager haves'.

Varen bliver nemlig solgt som en normal vare på siden... 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)