Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Hvordan er det med hvis man køber nogle varer fra Kina? har 3 spørgsmål hertil:

- Hvis jeg vil vidresælge dem, kræver det at jeg fra start af har et cvr nummer for at kunne trække momsen fra?

- Hvis pakken ikke bliver taget af told, skal jeg så ikke betale moms? eller skal jeg selv opgive det?

- Kan jeg trække det fra i moms senere hen hvis jeg får et cvr nummer?

På forhånd, tak for hjælpen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for dit svar, det er et super godt link:) 

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg læser det betaler jeg først moms uanset om jeg har et cvr nummer eller ej når jeg kommer over 50.000 i indtjening pr. år.

skat betaler jeg det jeg har tjent på at sælge varen

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læse dig grundigt igennem IGEN, også andre menupunkter!

Det hedder ikke 50.000 i indtjening. Det er 50.000 i omsætning på en 12 måneders periode (frem og tilbage).

Er du momsregistrered, skal du betale købsmoms (husk posthåndteringsgebyr på ca 180 kr pro forsendelse), som du jo trækker fra, når du har solgt varen og opkrævet salgsmoms.

Du skal også være importregistreret.

Husk moms har intet med skat at gøre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ikke moms registreret, vil der blive pålagt dansk moms på dine pakker ved import.  Så du slipper ikke for importmomsen.

Tilmeldt 1. May 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis pakken ikke bliver fortoldet fordi den ikke bliver taget i tolden, er jeg så forpligtet til at oplyse det som privat person?

Jeg vil først teste om mit produkt kan sælges før jeg starter med at oprette cvr nummer osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkeli:

hvis pakken ikke bliver fortoldet fordi den ikke bliver taget i tolden, er jeg så forpligtet til at oplyse det som privat person?

Jeg vil først teste om mit produkt kan sælges før jeg starter med at oprette cvr nummer osv.

Ja man er forpligtet til at fortolde korrekt. OM man så opdages ved ikke at gøre det, helt som hvis man går gennem grøn sluse med fortoldningskrævende varer i lufthavnen frem for rød, er en anden sag

Hvis du vil være forretning, så start med at beslutte dig for at ville overholde alle regler vil være mit råd. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikkeli:
Jeg vil først teste om mit produkt kan sælges

google lidt, om produktet allerede findes i Danmark, se på dba, til hvilke priser det forhandles.

Du kan købe et par stykker som privat og prøve sælge det privat. Så har du overblik.

Hvis du ikke vil betale ekstra omkostninger (postgebyr, moms), skal du holde dig under 80 kr indkøbspris.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)