Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler indenfor lønninger af anpartsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg er i gang med at lave et teknologi projekt, som skal indeholde en masse ting indenfor virksomheder osv...

Sådan som jeg har forstået det, kan man lade pengene stå i virksomheden (med et enkeltmandsvirksomhed) og så kan man hæve dem når man har lyst ( så skal man også betale skat)

Spørgsmålet:

Hvordan virker denne process så får anpartsvirksomhed? kan man stadig lade pengene stå?

Tak!
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på hvad spørgsmålet er, men prøver at komme med et svar

I et APS betaler man 22% i selskabsskat man kan lade resten stå i selvskabet men man kan også trække overskuddet ud som udbytte eller løn.

Ofte vil det være skattemæssigt optimalt at kombinere udbytte og løn, hvad der er optimalt i det enkelte tilfælde kræver flere oplysninger at vurdere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Aabb11:
Hej!

Jeg er i gang med at lave et teknologi projekt, som skal indeholde en masse ting indenfor virksomheder osv...

Sådan som jeg har forstået det, kan man lade pengene stå i virksomheden (med et enkeltmandsvirksomhed) og så kan man hæve dem når man har lyst ( så skal man også betale skat)

Spørgsmålet:

Hvordan virker denne process så får anpartsvirksomhed? kan man stadig lade pengene stå?

Tak!

Nej. I en enkeltmands betaler man skat af overskud = indtægter minus udgifter, og man må hæve og sætte ind helt som man vil, uden det påvirker skat, det sker i status og slet ikke i drift.

Man kan benytte VSO og så betale aconto skat på 22% og SÅ kun alm skat af det man hæver, men det er en relativt kompliceret ordning

I ApS må man kun få penge ud ved løn og samtidig skatteindberetning - og lønnen er en udgift, så man ikke både betaler personlig skat og selskabsskat af den.

Selskabsskat er 22% af ens overskud - og så må man, hvis der er fri kapital, hæve udbytte . men det giver som udgangspunkt samme skat som løn samlet

Læs mere konkrete forskelle på enkeltmands og ApS - det er IKKE skatten som sådan der er forskellig, den er ret så ens i enkeltmands med VSO og i ApS med 22% af alt som aconto eller selskabsskat - så det er ikke en hovedgrund til valget af firmaform http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Overvej en e-bog eller paperback som dækker det her langt mere, både enkeltmand og selskab - fra stiftelse, skat, moms, masser af andre regler og inspiration på mange områder - letlæst netop til dig der vil igang http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)