Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvad skal jeg gøre??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fandt Amino i går aftes (super side) masser af gode råd og hjælp at hente. wow.

jeg har et problem med hensyn til en konkurrent på Goggle!! og det var faktisk sådan jeg opdagede jer.

Jeg har en web-shop samt en alm. butik, min web-shop kører fint og jeg ligger godt på goggle når man søger på f-eks barnevogne, ikke øverst men på side 1. hvilket er fint

men når man søger på MIT firmanavn på goggle, så er der en konkurrent der dukker op øverst på et sponsoreret link, kan det være rigtigt?? har han lov til det?? mit firma hedder: Barnevognshuset, han har bevist lagt mit navn ind som søgeord, søger man på barnevognsmusen kommer han ikke frem, men jo jo han kommer på barnevogn. Skal jeg bare ringe til ham og være høflig og sige fy, og ligeledes bede ham om at fjerne de billeder af også har stjålet fra min side, som jeg selv har taget?? eller skal jeg være hård og prøve en advokat på ham?? Er det tilladt det han gør?? jeg er ikke den eneste han gør det med, det er samtlige små butikker som min der handler med det samme. Han har simpelthen lagt alle vores navne ind som søgeord.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:59

Så længe du ikke via Google har bedt om at have et "beskyttet søgeord" og så længe, at dit firmanavn ikke står i selve annonceteksten er det godkendt. Men at tage dine billeder er ikke okay - og du kan måske i forbindelse med, du beder dem fjerne billederne, bede dem lade være med at bruge dit firmanavn i AdWords, mod at du undlader at gå til advokaten med de billeder Smile

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:05

Tusind tak.

super, jeg ringer altså til ham. og for at undgå det fremover når der kommer en ny på banen, tager jeg altså kontakt til goggle og laver et skrivebeskyttet ord på min navn..! man hvordan får jeg fat på dem?? skal jeg bare skrive til goodle adwords??

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:46

Med mindre du har varemærkebeskyttelse på din butiks navn tror jeg altså ikke google vil gøre noget for at beskytte det imod misbrug.

Mvh Ken Madsen 

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 02:03

Hej PiaC

Vi administrerer Google Adwords konti for en del kunder. Når vi opdager at en konkurrent lukrerer på vores kunders firmanavne eller unikke produktnavne, får de et brev, hvor vi opfordrer dem til at stoppe, mod at vi så heller ikke vil anvende deres navn i vore annoncer.

Det har virket indtil nu.

Hvis der er tale om registrerede varemærker, kan man godt gå videre og klage til Google, men det eneste der sker er, at de udelukker søgeordet fra konkurrentens kampagne. Og det kan tage lang tid før der sker noget.

Prøv med det gode først, det plejer at virke.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)