Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Brainstorm på internationalt domænenavn? :o)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde Smile

Jeg er blevet forhandler af et nyt mærke af hundebure, som jeg gerne vil forsøge mig med at sælge i hele EU.

Selve mærket hedder K9 Dog Guard.

Jeg leder nu efter 1 hoveddomæne som gerne skulle fungere så bredt som muligt – på dansk, tysk, engelsk, fransk osv. osv.

Det behøver sådan set ikke indeholde mærket – men jeg har fået lov til at bruge det Big Smile

Det skal helst være så simpelt at huske og stave til som muligt – på tværs af landegrænserne.

Jeg overvejer selv:

K9box.EU/
K9Guard.eu (dog er Guard et overvejende engelsk ord, og jeg frygter hvordan de ser på det i FR, DE etc. Og her i DK vil det også give problemer blandt den ældre del af befolkningen :o))

Er der andre der har forslag?

Så hjælp mig meget gerne med at brainstorme :o)

Hilsen Morten

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det bliver svært, at finde et ord som er internationalt nok til at bruge i alle lande. Og det er altid en god ide, at domænenavnet indikerer hvad siden handler om. Umiddelbart tænker jeg om et ord som safe / safety kan indgå i domænet. Det er et ord som jeg vil mene gå igen mange steder og som stort set alle kender. Og et hundebur går jo om hundens sikkerhed. Men det er bare en tanke.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Miriam

Yes - det bliver da helt sikkert en udfordring - sådan er det jo altid. Men det er også derfor jeg beder om hjælp til gode ideer herinde :o)

Problemet med at tage et navn der siger noget om produktet - det er at produktet hedder noget forskelligt i alle lande. Og et ord som "Safe" er jo meget engelsk - hvordan har tyskerne eller franskmændene med engelske ord?

Jeg forhandler et andet mærke der hedder "Safe Crate", og bare her i Danmark giver det problemer med den lidt ældre generation. De prøvet at udtale det på dansk..... :/

En anden idé er at gå en helt anden vej, og vælge et navn der slet intet har med hundebure eller sikkerhed eller biler at gøre.

Ligesom fx. Samsung ikke har nogen reference til elektronik...

Men igen.....

ja svært.... :/

Men tak for indput - og får du en konkret ide til et domæne, så sig endelig til!!

Fortsat rigtig god dag Big Smile

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten,

Det største problem er altid, at man gerne vil ud på en masse sprog og med mærket.

MEN - og det ved du allerede - så ender man næsten altid med at tage flere mærker ind eller komplementære produkter og så duer det ikke at hedde det samme som sit hovedbrand.

Den anden del er, at bruger man et ord, som er et ægte ord på et sprog, så kan det betyde "dillermand" på et andet sprog.

Så det bedste at gøre er at forsøge at tænke et udtryk, som kunderne kan huske.

Bare for at sige noget tåbeligt, så virker det altid med gentagelser såsom LALALand eller Konkon eller bababobo (sidstnævnte betyder tosset/småskør på thai og udtales "barbarbårbår").

Så jeg ville altså prøve at finde et udtryk, som absolut ingen mening har, men som alligevel giver en slags mening for dine kunder.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Jeg giver dig helt ret Yes

Jeg har også tænkt i retning af at finde noget generisk ala LALAland eller hvad ved jeg.... men så er jeg bare endnu mere blank for hvad det skal være he he.

Det er jo også sådan noget som fx MCJ Data (tror jeg de hed) gjorde da de skiftede navn til iBob, og som ePay gjorde da de skiftede til Bamborra....

Så kom endelig med flere skøre, sjov ideer - de tjener ALLE til inspiration :o)

Hilsen Morten

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lige akkurat tyskere og franskmænd er vidst ikke så gode til det engelske så vidt jeg ved. Så ja, det kan godt blive et problem. 

Skal selve hjemmesiden være på engelsk eller er det en multi language side? 

Når jeg selv har skulle finde navne til mine hjemmesider har jeg ikke været så kreativ med navnene :/ 

Men jeg tænker, at mange tager et par forbogstaver af nogle ord og sammensætter dem på en eller anden måde så det giver mening. 

Følgende er bare et eksempel på hvordan man måske kan finde frem til det rigtige.

Dog Care = Doca = www.k9doca.eu 

Dogs Safety = DoSaK9 = www.DoSaK9.eu

K9 Series = K9Series = www.k9series.eu 

Car Box = CarBo = www.CarboK9.eu

Cages for dogs = CfD = www.CfD.eu

Car elements = k9Element = www.k9element.eu

Det er måske ikke lige de bedste eksempler, men jeg tænker at hvis man bliver ved med at lege lidt med ordene, så kan det måske lykkes pludselig at finde frem til det der lyder rigtigt og som vil være nemt at udtale for alle. 

Giver det mening ? :/

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

Nej der er vist et eller andet med de tyskere og franskmænd he he

Udfra dine forslag, så kom jeg faktisk lige til at tænke på K9Pro - men det er optaget både som .com .eu og næsten alt andet.... :(

Jeg kan godt lide din www.K9series.eu - men er den for engelsk?

Ellers så hælder jeg lidt til min egen www.K9box.eu for "box" virker vist både på tysk, belgisk engelsk oma. Men jeg er ikke sikker så der er stadig plads til forbedringer :)

Hilsen Morten

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså selve ordet serie fremkommer på alle de nævnte sprog - i følge ordbogen.com

Dansk: Serie

Fransk: série

Tysk: Serie

Domænet k9-pro.eu eller .dk er ledigt. Men ved ikke hvad du synes om at have en bindestreg i domænet. domænet k9probox er også ledigt.

Ellers synes jeg også muligheden med k9box.eu er godt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)