Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsknap/system til ind og udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne skabe en fundraiser webside. Her doneres beløb fra danske og udenlandske personer og samtidigt skal nogle af beløbene direkte videre til organisationer jeg samarbejder med i udland og indland.

Hvilket betalingsknap + system er enkelt og har færrest omkostninger? Jeg er ny i dette.

Er det muligt / en god ide, at undgå betalingsknap op blot have en mulighed for Mobilepay og en mulighed for at indsætte på konto (hvor man blot oplyser om konto) ?

Også :

SP 1 når pengene kommer ind fra ud og indland og også går til både ind og udland, er der så noget jeg skal være obs på?

SP 2 Bør jeg have en bankkonto eller bør jeg også have bankkonto i det udland jeg ellers ender med at føre penge videre til? Foretrækker en konto i dk, men har fået at vide det måske ville være en god ide med udenlandsk konto ..

SP 3 med hensyn til design, synes du at en enkelt donations knap er at foretrække med vilkårligt beløb man selv indtaster eller er det bedre med flere, specifikke, donations operation på websiden?



Fra Odense
Tilmeldt 25. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Powerstart.

powerstart:
Er det muligt / en god ide, at undgå betalingsknap op blot have en mulighed for Mobilepay og en mulighed for at indsætte på konto (hvor man blot oplyser om konto) ?

Jeg tvivler på at udenlandske donationer kan benytte mobilepay.

Hvis du bruger https://stripe.com/dk eller https://www.braintreepayments.com/dk kan du tage de mest almindelig betalingskort (ikke alm dankort) samt, med braintree, PayPal. Nemt er det nok ikke at sætte op. Måske det kan gøres automatisk i wordpress.

powerstart:
SP 1 når pengene kommer ind fra ud og indland og også går til både ind og udland, er der så noget jeg skal være obs på?

Masser. Kan komme i tanke om 1000 ting. Spørg gerne lidt mere specifikt. 

powerstart:
SP 2 Bør jeg have en bankkonto eller bør jeg også have bankkonto i det udland jeg ellers ender med at føre penge videre til? Foretrækker en konto i dk, men har fået at vide det måske ville være en god ide med udenlandsk konto

En dansk konto burde kunne klare det. Men vær opmærksom på vekselgebyr mm. hos din bank.

powerstart:
SP 3 med hensyn til design, synes du at en enkelt donations knap er at foretrække med vilkårligt beløb man selv indtaster eller er det bedre med flere, specifikke, donations operation på websiden?

Tænker du skal have et fast beløb. Så få valg for brugeren/donoren som muligt plejer at give de bedste resultater.

Mange hilsner

Thomas Damsgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke udlandet kan betale til MP og bestemt heller ikke at mange bare vil lave bankoverførsel

1

Ja skat først og fremmest - alt andet lig vil dine indtægter være skattepligtige og om dine donationer så giver fradrag vil afhænge af flere ting

2

Vil donationerne nogensinde bare blive bankoverført? Hvis du mener ja - så kan en udenlandsk konto give mening for det land hvor pengene kommer fra, men det er ikke let for dig bare lige at få en sådan - og alt koster

3

Ingen anelse - men jeg synes du skal tage 1 time med en revisor og sikre dig hvordan du skal forholde dig med de penge der måtte komme ind  og ud igen rent skattemæssigt - og om du skal registreres for andet  hvis du er ved at lave en velgørende fond - evt om det bør ske i foreningsregi med bestyrelse mm og så må du jo have overvejet klart, HVAD det er som gør, at udlændninge vil trykke på donationsknappen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :) 

Jeg har efter flere undersøgelser, bestemt mig for, at jeg i stedet på hjemmesiden vil lave donationsknap direkte til de velgørenheder vi samarbejder med. Så det er dem der bliver doneret direkte til. 

Der er virkelig mange penge der ellers ender med at blive trukket fra folks donationer - både via skat, gebyrer, og betalingssystem, etc. 

Synes det desuden er svært at finde rundt i når det skal gøres rigtigt. Selv Skat har ikke kunne svare helt præcist, selvom de er hjælpsomme. 

Tak :) 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 16
Indlæg ialt: 21
Fra  Another Clothing Company IVS Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Stripe vil være en god løsning, eller PayPal kortsigtet.

Men i længden vil de 2 løsninger være ret dyre.

Med venlig hilsen

Kristian Juelsgaard

[Manuel signatur med link udenfor signaturfelt fjernet af moderator]

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)