Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån af penge til opstart

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ved ikke om mit spørgsmål er til at svare på.

hvordan vil en bank se på det hvis man skal låne 650.000 til opstart af en butik som er del af en kæde. Tænker der skal oprettes en enkeltmands virksomhed, som lånet skal optages i. Men ændre vel ikke så meget når der er personlig hæftelse

Men man ikke selv har nogle penge at skyde ind med.

Hvis det er muligt, hvad skal man så forvente at afdrage hver måned. Og hvor lang låne periode.

Håber ikke mit spørgsmål er helt idiotisk. Hvis det er så beklager jeg på forhånd.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset personlig virksomhed eller et selskab imellem  så vil du komme til at skulle hæfte personligt når vi taler lån. Derudover kan du ikke regne med at få det overhovedet, uden at kunne stille en klar sikkerhed. 
En mulighed kunne være, at kæden vil "sælgerfinansiere" - lade beløbet afdrage, men lån, den er vanskelig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Så bare er program med iværksættere. Nogle der har lavet en parasol fod. De er oppe på at have lånt over 4 millioner.

Tænkte der var sikkerhed i den butik man åbnede.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:
Tænkte der var sikkerhed i den butik man åbnede.

Der er jo reelt set ikke nogen sikkerhed i en butik - så det vil banken klar afvise!  

Tror generelt du får mere end svært med at låne til en butik, i disse tider hvor butiksdøden hærger voldsomt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Ravn.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Du kan sagtens låne kr 650.000,- men du skal ikke fortælle nogen, hvad du skal bruge dem til.

Eneste mulighed er, at du låner dem privat, som du også selv er inde på. 

Du kan optage et lån i din friværdi og så vil realkreditten sikkert spørge, hvad du skal bruge dem til. Der vil de gerne høre, at det er til forbrug/nyt køkken/bad/bil, men de vil ikke blive glade for at høre, at du vil starte for dig selv.

Men hvis du ingen ejerbolig har - så kan jeg stensikkert udelukke at du kan låne så stort et beløb nogen steder. Det sker simpelthen bare ikke i dagens Danmark.

Husk: Du skal være klar til at miste dem! Kæden vil blæse dig et langt stykke. De vil bare have deres penge, så du er kun hjulpet af fælles markedsføring og fælles navn. Der er stadig mange andre ting, som kan true din virksomhed.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Du kan optage et lån i din friværdi og så vil realkreditten sikkert spørge, hvad du skal bruge dem til. Der vil de gerne høre, at det er til forbrug/nyt køkken/bad/bil, men de vil ikke blive glade for at høre, at du vil starte for dig selv.

Det er klart fordi bankerne bl.a. bruger årsindtægten til at vurdere hvor stor en gæld de vil tillade. Typisk vil de tillade ca. 4 gange din brutto årsindtægt, og det er vel at mærke med sikkerhed i ejerbolig.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming tak for svar.

Bor til leje, så ingen friværdi der.

Og ja enig med dig at kæden selvfølgelig, tænker på deres forretning frem for min del af den.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)