Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken GOD vane vil du helst lære dig selv for at nå dine mål?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Ernst Coaching Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.
Jeg arbejder som coach og er meget interesseret i vores vaner. Både dem vi helst ikke fortæller andre om - og dem som vi meget gerne vil dyrke.

Måske udskyder du altid vigtige telefonsamtaler.

Eller måske pølsemanden åbner en kold Cocio og laver din sædvanlige hotter med det hele, så snart han ser dig, fordi du er en RIGTIG god stamkunde?

Eller måske har du ligesom mig oplevet igen og igen at smide dine nøgler væk og må bruge lang tid på at lede. Hver morgen!

Den vane har jeg selv arbejdet med i år og endelig fundet en måde, der virker for mig. Hver dag jeg kom hjem gav jeg mig selv et high five og roste mig selv højlydt a la "YES! Hvor er du god!!! Sådan!"Godt ingen kiggede...Efter et par dage glædede jeg mig ligefrem til at hænge nøglen på plads! Det blev sjovt. Der var en belønning ved det - og det bedste var, at det var mig, der gav mig selv et glædes kick. Hvis vi har brug for andres skulderklap, bliver det sårbart. Vi skal kunne motivere os selv i de her små dagligdags cases.

Når jeg har løbet en tur, gør jeg også som komikeren Jerry Seinfeld. Han besluttede, at for at blive virkelig dygtig, måtte han skrive på sit materiale hver eneste dag for at udvikle sig. Belønningen var, at når han så havde skrevet den dag, måtte han sætte et stort rødt kryds i sin kalender. Det motiverede ham. Og efter mange dage ville han slet ikke undvære det røde kryds. Det ville bryde den fine lange serie af krydser. Så han fortsatte. Og kløede på. The rest is history.

Den idé er nem at teste af, hvis du vil kvitte rygning. Eller begynde at træne.