Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken GOD vane vil du helst lære dig selv for at nå dine mål?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Fra  Ernst Coaching Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer.
Jeg arbejder som coach og er meget interesseret i vores vaner. Både dem vi helst ikke fortæller andre om - og dem som vi meget gerne vil dyrke.

Måske udskyder du altid vigtige telefonsamtaler.

Eller måske pølsemanden åbner en kold Cocio og laver din sædvanlige hotter med det hele, så snart han ser dig, fordi du er en RIGTIG god stamkunde?

Eller måske har du ligesom mig oplevet igen og igen at smide dine nøgler væk og må bruge lang tid på at lede. Hver morgen!

Den vane har jeg selv arbejdet med i år og endelig fundet en måde, der virker for mig. Hver dag jeg kom hjem gav jeg mig selv et high five og roste mig selv højlydt a la "YES! Hvor er du god!!! Sådan!"Godt ingen kiggede...Efter et par dage glædede jeg mig ligefrem til at hænge nøglen på plads! Det blev sjovt. Der var en belønning ved det - og det bedste var, at det var mig, der gav mig selv et glædes kick. Hvis vi har brug for andres skulderklap, bliver det sårbart. Vi skal kunne motivere os selv i de her små dagligdags cases.

Når jeg har løbet en tur, gør jeg også som komikeren Jerry Seinfeld. Han besluttede, at for at blive virkelig dygtig, måtte han skrive på sit materiale hver eneste dag for at udvikle sig. Belønningen var, at når han så havde skrevet den dag, måtte han sætte et stort rødt kryds i sin kalender. Det motiverede ham. Og efter mange dage ville han slet ikke undvære det røde kryds. Det ville bryde den fine lange serie af krydser. Så han fortsatte. Og kløede på. The rest is history.

Den idé er nem at teste af, hvis du vil kvitte rygning. Eller begynde at træne.


Vi har allesammen dårlige vaner, vi ikke er stolte af. Men der er en rigtig god nyhed. Når vi kan lykkes med at lære hjernen dårlige vaner, kan vi også træne hjernen til at bygge nye gode vaner. Vi kan hjælpe den på vej ved at være meget specifikke omkring, hvad vi ønsker.


CASE:
Niels Nielsen ser for meget tv og dyrker for lidt motion. Han vil gerne i god form. Der er noget, han vil væk fra - og noget han gerne vil gå hen imod.
Han skal nu formulere, hvad der skal ud - og hvad der skal ind i hans liv i stedet:

Dårlig vane: jeg er træt af at føle mig træt og se for meget dumt TV i sofaen og være i dårlig form.

Ny god vane: "jeg vil gerne i gang med at løbetræne 3 gange om ugen for at få mere energi og gøre noget godt for mig.

Første lille skridt i dag : Jeg vil lægge løbetøjet frem i aften, så jeg er klar til at løbe i morgen lige efter arbejde. Og lægge det et sted hvor jeg helt sikkert ser det.


Hvilken god vane har du brug for at træne, så du når dine mål?


Mange gode hilsner
Ditte



Side 1 ud af 1 (1 indlæg)