Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved foredragsholder/instruktør fra et ikke EU-land

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne holde nogle kurser for mine kunder, hvor instruktøren ikke kommer fra et EU-land (USA). Jeg entrerer med virksomheden i USA, og kurserne er af 1-3 dages varighed.

Instruktøren arbejder selvstændigt - dvs. de har selv tilrettelagt forløbet og benytter eget kursusmateriale - i princippet består min indsats i at markedsføre kurset, administrere tilmeldinger og sælge materialer til brug på kurset. Materialer mv kommer fra min butik, og er importeret efter helt normale regler, og det er en del af butikkens normale sortiment.

ER det noget man 'bare' må gøre, eller er der en masse administrative problemer ifht. det er en ikke EU-borger.

Nogen, der har et godt bud?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han er selvstændig, så bør USA virksomheden vel egentlig vide om det er muligt - Generelt må borgere fra uden for EU ikke bare komme til DK og optage selvstændig virksomhed, men der er aftaler med en del lande - hvor det er muligt at søge working holiday eller tilsvarende betegnelse - netop til noget kort. Det burde være muligt at holde nogle få foredrag uden visum, men ellers kan du evt kontakte borger.dk som må have en vis rådgivning om det.

Vent på andre, nogen kan have prøvet det i praksis. Den modsatte vej var det muligvis gået på et ESTA  men problemet ville være, at det jo er betalt foredrag og ikke bare - aus liebe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - jeg venter og håber på at andre svarer.

Det skal understreges, at det er en ydelse, jeg køber af en virksomhed, ikke en person, jeg ansætter. Personen udfører arbejdet for den virksomhed, vedkommende er ansat i, og jeg betaler et fast beløb til den virksomhed.

Det drejer sig mere om undervisning end foredrag - det er internationalt anderkendte undervisere i Patchwork (ja, det lyder sikkert underligt, men man kan altså tjene rigtig mange penge på at undervise forbrugere i syning).

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad din virksomhed blive forhåndsgodkendt til at modtage "gæster", så kan dine gæster ansøge visum digital og det er som regel meget hurtigt. 

Hvem kan blive forhåndsgodkendt?
Erhvervsvirksomheder, uddannelsesinstitutioner, foreninger og organisationer kan forhåndsgodkendes til at modtage besøg af visumpligtige udlændinge.

Start ansøgning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Tak - jeg venter og håber på at andre svarer.

Det skal understreges, at det er en ydelse, jeg køber af en virksomhed, ikke en person, jeg ansætter. Personen udfører arbejdet for den virksomhed, vedkommende er ansat i, og jeg betaler et fast beløb til den virksomhed.

Det drejer sig mere om undervisning end foredrag - det er internationalt anderkendte undervisere i Patchwork (ja, det lyder sikkert underligt, men man kan altså tjene rigtig mange penge på at undervise forbrugere i syning).

MVH
Kirsten

Kan ikke de danske regler men i USA ville det f.eks ikke gøre forskel - i forhold til at der kræves visum for at udføre erhvervsarbejde, om pengene til en sådan person rent faktisk blev betalt af den lokale virksomhed eller den udenlandske, så hvis samme i DK så vi det, at den der arbejder erhvervsmæssigt i DK er lønnet af udenlandsk uden for EU virksomhed næppe gøre forskel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske jeg har læst dit indlæg forkert, men for mig forstod jeg det sådan, at din butik ligger i DK og derfor invitere du  foredragsholder udenfor EU, til at kommer her i landet ? 

Ganske enkelt derfor jeg smed dette link, da jeg nok har inviteret de første 30 personer fra Asien, der kommer her og undervise / forlæsning, så hvis jeg har læst dit indlæg forkert, ville jeg da gerne lige have haft en pegepind på det ? 
Bare sådan alm høflighed. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Måske jeg har læst dit indlæg forkert, men for mig forstod jeg det sådan, at din butik ligger i DK og derfor invitere du  foredragsholder udenfor EU, til at kommer her i landet

Det er helt rigtigt forstået.

Ved du, om der er et krav om hvor mange/hvor tit man bruger det for at have mulighed for en forhåndsgodkendelse?

Det er ikke noget, der bliver aktuelt særlig tit, men jeg vil gerne have formalia på plads i god tid.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din virksomhed som er forhåndsgodkendt og ikke antal invitationer, dog vil det nok mest være en fordel, hvis du har mange. den gælder 3 år, men er vistnok ændret til 5 år nu, det kan du lige få oplyst hvis du ansøger. 
Fordelen er, at du ligesom kommer "frem" i køen og derfor behandles din ansøgning langt hurtigerer. 

Jeg har det ikke mere, da dem jeg arbejder sammen med, helst vil have dem som Mooc's eller webinar, jeg adskiller dem sådan, Mooc er gratis, webinar er betalte fordrag / undervisning. 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - jeg vil søge om det (det er ikke sikkert, det bliver så mange). Mht. webinarer: Det er nok ikke lige sagen, når det handler om (bl.a.) undervisning i at sy tasker.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan undervise i at lege med modellervoks, så man kan lave stopmotion film, i at lave mad, at samle en motor til sin knallert, at male på porcelæn osv.  Smile Så hvorfor ikke også i at sy tasker, eller hækle.
Det kræver bare en god internetforbindelse og et eller flere gode webcams, samt få lært at håndterer lyden i et webinar. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)