Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremtidens økonomisystem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det seneste halve år været ved at undersøge markedet for økonomisystemer, for en mindre virksomhed med et avanceret lagersystem. Lige nu arbejder vi i en C5 2012 løsning med alt for mange til retninger.

Jeg har altid været en stor tilhænger af C5 og synes om økonomi"mand" at det er et fantastisk program at arbejde i, er ikke tilsvarende faldet for hverken NAV eller Business Central. Og er derfor åben for bud med hensyn til udbyder.

Har været på diverse seminarer og er noget hooked på Odoo. Men har svært ved at finde andre brugeres erfaringer (?)

Vil meget gerne høre fra andre om deres erfaringer med skift fra C5 til anden system, fordele og ulemper. Især fra brugere af Odoo, men også gerne fra andre programmer da jeg på ingen måder har låst mig fast.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej om du/I ikke kan forblive på C5 (klassisk).

Der har tidligere været en stor opbakning til at holde gode programmer i live langt længere end deres officielle support løb.

Tænk f.eks. på XAL, som vel stadig lever en hel del steder.

Det er ikke fordi det er særlig smart at basere sig på programmer der ikke supporteres. 

Men det er OK hvis det i praksis er rigtig godt understøttet i markedet.

Det kan være bedre end at skifte til et dårligt alternativ.

Historisk har der været få "topklasse-programmer" som f.eks. XAL og C5 (klassisk) som bare viser sig bedre end næsten alle konkurrenter når man forsøger at finde en afløser. 

Der er måske - eller kommer sikkert - en god afløser. 

Men hvis du ikke kan finde den lige nu, så overvej at bare fastholde C5. Hvis du mener der er alt for mange tilretninger, så sørg især for at du har GODE folk til at hjælpe med udvikling o.s.v.    Der er MASSIV forskel på den gode og den halvgode ERP-konsulent.  (Jeg er ikke selv ERP-konsulent)

Fra Thisted
Tilmeldt 12. Mar 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal lige præcis til et Uniconta seminar i denne uge, er lidt spændt men udfra hvad jeg har læst virker det ikke meget anderledes end den klassiske C5 og de løsninger som Microsoft tilbyder som efterfølger. 

Jeg har det også lidt som Wcon skriver, at der er ingen grund til at skifte system eftersom ældre systemer stadig kører, men vil også gerne være ved at jeg finder den klassiske C5 noget gammeldags efterhånden. Nyere løsninger hvor koblingen mellem de forskellige funktioner, virker bedre og nemmere for ikke økonomiuddannede at arbejde i.

Er lidt vild med den måde hvor Odoo er opbygget, i forhold til indkøb, salg, CRM, lager, økonomi mv. 

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har de sidste måneder overtaget mange forhandlerskifter på C5. Økonomisystemet skal nok kunne bruges flere år endnu. Der er dog nogle leverandører som ikke helt formår at kommunikere dette ud, derfor kan det skabe unødig panik her op til januar.

Alternativt er der jo Uniconta som allerede nævnt. Det er Erik Damgaard der har lavet C5, som også står i spidsen for Uniconta. De ligner derfor hinanden, men Uniconta er i skyen og noget mere tidssvarende.

Du er velkommen til at skrive en besked til mig, hvis du vil have en uforpligtende telefonsamtale med en af mine konsulenter.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herning
Tilmeldt 14. Nov 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Melanie.

Jeg håber, at du har fundet ud af hvilket økonomiprogram du vil bruge i fremtiden. Ellers vil jeg meget gerne vise dig hvordan en løsning på din udfordring kunne se ud baseret på E-conomic. Der er netop lanceret et avanceret lagersystem til E-conomic som forhåbentlig kan håndtere dine udfordringer. Du får således et fuldstændig cloud-baseret system der er baseret på den nyeste teknologi, istedet for C5, der uden at fornærme nogen er en efterhånden noget outdatet dame. Du er velkommen til at kontakte mig og få en uforpligtende analyse af dine muligheder.

Med venlig hilsen

Mie Sylvestersen-Platz
VALJU
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)