Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S selskab eller ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. For at udnytte pensionsalderen fornuftigt og samtidig slippe taget på over 40 års hårdt fysisk arbejde, har jeg gennem ca. 1½ år trænet mine evner som daytrader (at handle med især valuta) på demo konti (papir penge). Jeg går med tanken om at starte op på real konto som "selvstændig" engang til næste år og samtidig slippe arbejdsmarkedet 100% (pga. helbredssituationen). Da jeg kommer til at handle for mine egne penge og ingen andre personer er relateret til min trading, ønsker jeg at vide om jeg skal kobles på noget I/S selskab da jeg naturligvis gerne vil have muligheden for at trække berettigede udgifter og evt. tab af mine, især valuta handler fra i min indkomst.

Da jeg efterhånden har nået en alder på de 60 år ved jeg ikke om dette har indflydelse på noget som helst.

På forhånd tak for svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Et I/S er personlig virksomhed ejet af flere personer?

Hvad du mener at vinde ved at drive det i virksomhedsform er jeg ikke med på, andre er måske mere - læs http://www.daytrader.dk/skat-ved-valutahandel/ 

Udgifter - altså ud over tab - kan jeg ikke se fradrag for men ved ikke helt hvilke du tænker på?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar. Hvis man skal være flere personer på I/S selskabet så er muligheden jo for at min kone bliver koblet på da hun også interesserer sig for trading.

"Hvad du mener at vinde ved at drive det i virksomhedsform er jeg ikke med på". Jeg går ud fra at jeg ligesom andre selvstændige kan få de samme fordele i form af fradrag for udgifter ved etablering. De vigtigste arbejdsredskaber i den forbindelse ud over at have interesse for tal og grafer, vil være etablering af skærme, anskaffelse af nogle kraftige pc`er, evt. kursusudgifter osv.

Om man overhovedet kun kan få fradrag for tab af handler på valuta er jeg egentlig i tvivl om (stadigvæk) - men man kan for aktier, og modsat skal man selvfølgelig betale skat af sin indkomst. Noget med at man kan modregne tab 3 år tilbage men jeg skal lige have læst linket du har sendt da det er lang tid siden jeg sidst læste indholdet.

Vh vædderen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på I får fradrag for udgifter til skærme osv alene for investering til jer selv og ikke som næring - og bestemt heller ikke for kursusudgifter.Jeg tror du har en forkert tilgang hvis den slags er afgørende for din start - Det ville efter min mening kræve, at det var noget i drev som finansiel institut - hvad I ikke bare kan, men I kan ikke fradrag kurser og skærme og computere for private investeringer efter min mening - og I/S giver jo personlig hæftelse = i princip som at investere privat - så du tænker mere i selskabsform - hvor der er lagerbeskatning og selskabsskat - 22% inden du selv skal betale skat af dine overskud = dyrere end som privat

Skulle du ikke gå til en revisor helt ærligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil prøve at tage en snak med en sådan. Tak for input.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)