Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af "optaget" .com domæne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og pusler med idéen om at få udgivet en løbe/gå app på App Store. I den forbindelse ville jeg lige tjekke, om mit påtænkte "www.appnavn.com" var ledigt.

Det var det så åbenbart ikke, og jeg bliver mødt med følgende:

https://www.dropbox.com/s/2xbaheyd20uw8be/Dom%C3%A6ne%201.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/l5bo2toe1ql4o0n/Dom%C3%A6ne%202.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/0u77fu75t4xn99x/Dom%C3%A6ne%203.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/6ab5vh5bx8mv0tn/Dom%C3%A6ne%204.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/fnj5gn5c0zwzsu2/ICANN.jpg?dl=0

Jeg er ikke nogen haj til dette, men så vidt som jeg kan se inde på Archive.org, så har siden vist aldrig rigtigt været brugt. Jeg tillod mig dog at få en quote fra dem af. Tidligere i dag ringede de, men jeg var på arbejde, så jeg læste deres svarmail i stedet for.

19.000 USD vil deres klient have for domænet! Surprise Jeg er rystet over det kan koste så meget for noget, der angiveligt aldrig har været brugt!

Tænkte om der mon var nogen kloge hoveder herinde, som havde oplevet noget lignende før? Og evt. kunne komme med nogle gode fif eller råd til hvad jeg evt. kan gøre i denne sag? Eller er det kun at indlede en forhandling, og håbe man kan komme frem til en mere spiselig pris?

Må indrømme det først slog mig noget ud, at få sådan en udmelding, da domænet alene er ca. halvdelen af app'ens udviklingspris, som den står til i øjeblikket. Jeg kan nok godt bruge et andet navn og domæne (kan jeg vel være nødt til med sådan en pris), men det passede bare perfekt med navnet til min tag line, så derfor jeg gerne ville have dette.

HUSK: Jeg stiller en masse dumme spørgsmål, for at få en masse kloge svar ;-)

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Med .com domæner er der desværre ikke så meget du kan gøre, med mindre du har et ophavsretligt krav på domænet (hvad jeg antager du ikke har).

Det værre sagt, så er det dog normalt for .com domæner at folk forsøger at få store summer for dem. Din bedste tilgang er formentlig dialog, samt finde ud af hvad du egentlig er parat til at betale for det. Du har et budget på ca. $40K til din app. Hvad er du villig til at betale? Lad os sige det beløb er $5K. Du kan evt. vende tilbage til dem, og sige tak for deres svar, men du kan desværre kun strække dig til $2.5K. Så er dialogen igang (sagt anderledes, deres svar bekræftede at domænet er til salg - nu er det blot forhandling). Hvem ved om de har haft et konkret tilbud på bordet før? Måske du allerede har success der. Men du har noget råderum at gøre godt med, og du kan hæve dit bud med $500 et par gange før du når dit smerteniveau.

Alternativt kan du fortsætte med dit projekt efter dit første bud er blevet afslået (det bliver det formentlig), og vende tilbage senere. Måske selve domænenavnet viser sig at være mindre vigtigt. Måske ejeren er blevet mere mør efter at have haft et konkret tilbud han afslog. Sådan er spillet desværre.

Under alle omstændigheder, god vind :)

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu det så mig der stiller de dumme spørgsmål... men hvorfor hedder domænet noget med dropbox? eller er der noget jeg overser?

Nå... For at komme igang med noget du kan bruge til noget, er jurist og har noget erfaring med immateriel ret, herunder domæner. Selvom det meste har været i .dk regi, så har jeg lært noget om .com da jeg fik en sådan henvendelse på et tidspunkt.

For at gøre en lang og indviklet forklaring spiselig, så kan det godt tænkes du kan få domænet til næsten ingenting. Særligt hvis det er korrekt at siden ikke har været anvendt før, men der er en række faktorer der skal være gældende. Som der blev nævnt af en anden, så har det betydning om man har et varemærke eller en anden tilknytning til domænet da der vil ske en afvejning af interesser i sådanne tilfælde.

En faktor vil også være prisen for domænet, at de forlanger en så stor pris. Det kan tolkes som at der er tale om en domænehaj, hvilket gør din sag lidt nemmere og faktisk også en del billigere. Da der er nogle internationale regler for domæner der beskytter imod domænehajer. Den dårlige nyhed er så at få den behandlet ved rette organ, så vidt jeg husker mellem 8-12.000 kr. alt efter hvor i verden man vælger at føre sagen og hvor mange dommere der skal på.

Men i første omgang skal du nok gøre dig bevidst om hvad du reelt set har lyst til at betale for det, kan sagtens prøve at hjælpe dig med at forhandle med dem ved at oplyse dem om at de er berettiget til at overdrage det til dig (hvis du altså har en interesse i det der opfylder betingelserne). Men det er svært at sige hvad det kan ende med. Dog tænker jeg, at de også er bevidst om hvis de bryder reglerne og følgelig er lidt penge for dem bedre end ingenting.
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv forsøgt at købe optaget .com domæner.

At spørge hvad de kræver giver dig ikke de bedste forudsætninger i en forhandling, men under alle omstændigheder, så skal du ikke forvente dig at kunne forhandle asking price f.eks. 75% ned.

Derfor er mit råd at du finder et brugbart domæne som ikke er fornyet f.eks. her: https://www.freshdrop.com/

Vær dog opmærksom på at visse domæner sælges til fast pris og andre sælges igennem aktion (som afholdes blandt de personer som er villige til at betale en minimum pris).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste råd er, at du finder et nyt navn...

Er du heldig, kan du måske forhandle prisen ned i $15.000, men du får den næppe længere ned. 

Jeg har forsøgt flere gange at hjælpe klienter med at købe domæner, dog uden held, de domænehajer ved, hvad de vil have for dem, og de har råd til at vente, for før eller siden er der nogen, som betaler prisen pga de mangler et godt domæne, og det ved de.

Så søg efter et andet navn, det spare dig for mange penge...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:

Det bedste råd er, at du finder et nyt navn...


Er du heldig, kan du måske forhandle prisen ned i $15.000, men du får den næppe længere ned. 


Jeg har forsøgt flere gange at hjælpe klienter med at købe domæner, dog uden held, de domænehajer ved, hvad de vil have for dem, og de har råd til at vente, for før eller siden er der nogen, som betaler prisen pga de mangler et godt domæne, og det ved de.


Så søg efter et andet navn, det spare dig for mange penge...



Har du forsøgt at anvende regelsættet UDPR med tilhørende domssystem/voldgift? De går hårdt til domænehajer da det er i strid med god domæneskik, og man kan derfor få overført domænet til sig. Tommelfingerreglen er dog at de ikke skal have nogen legitim interesse i det, udover salg for øje, et inaktiv domæne der er planer om kan være nok interesse. Dernæst skal man selv have en legitim interesse i det og det skal så opvejes imod deres interesse.

Problemet er som jeg nævnte foroven, det koster mellem 8-12.000 kroner alt efter hvor man vælge at få den behandlet. Men har aldrig selv prøvet at sende en sag til et af de nævn, kun rådgivet om muligheden for det.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaade:
Fashion-Seller:

Det bedste råd er, at du finder et nyt navn...

Er du heldig, kan du måske forhandle prisen ned i $15.000, men du får den næppe længere ned. 

Jeg har forsøgt flere gange at hjælpe klienter med at købe domæner, dog uden held, de domænehajer ved, hvad de vil have for dem, og de har råd til at vente, for før eller siden er der nogen, som betaler prisen pga de mangler et godt domæne, og det ved de.

Så søg efter et andet navn, det spare dig for mange penge...



Har du forsøgt at anvende regelsættet UDPR med tilhørende domssystem/voldgift? De går hårdt til domænehajer da det er i strid med god domæneskik, og man kan derfor få overført domænet til sig. Tommelfingerreglen er dog at de ikke skal have nogen legitim interesse i det, udover salg for øje, et inaktiv domæne der er planer om kan være nok interesse. Dernæst skal man selv have en legitim interesse i det og det skal så opvejes imod deres interesse.

Problemet er som jeg nævnte foroven, det koster mellem 8-12.000 kroner alt efter hvor man vælge at få den behandlet. Men har aldrig selv prøvet at sende en sag til et af de nævn, kun rådgivet om muligheden for det.

Er det ikke kun ved DK Domæner, at man kan lave det trick? DK-Hosmaster er vist de eneste, som gør noget aktivt mod domænehajer...

Mig bekendt, kan man intet gøre ved .com, .net, .org osv, men hvis du kender et smuthul, kender jeg flere der gerne kaster de penge efter dig i omkostninger mod at få domæner, som ikke anvendes aktivt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:

Quaade:
Fashion-Seller:


Det bedste råd er, at du finder et nyt navn...



Er du heldig, kan du måske forhandle prisen ned i $15.000, men du får den næppe længere ned. 



Jeg har forsøgt flere gange at hjælpe klienter med at købe domæner, dog uden held, de domænehajer ved, hvad de vil have for dem, og de har råd til at vente, for før eller siden er der nogen, som betaler prisen pga de mangler et godt domæne, og det ved de.



Så søg efter et andet navn, det spare dig for mange penge...





Har du forsøgt at anvende regelsættet UDPR med tilhørende domssystem/voldgift? De går hårdt til domænehajer da det er i strid med god domæneskik, og man kan derfor få overført domænet til sig. Tommelfingerreglen er dog at de ikke skal have nogen legitim interesse i det, udover salg for øje, et inaktiv domæne der er planer om kan være nok interesse. Dernæst skal man selv have en legitim interesse i det og det skal så opvejes imod deres interesse.

Problemet er som jeg nævnte foroven, det koster mellem 8-12.000 kroner alt efter hvor man vælge at få den behandlet. Men har aldrig selv prøvet at sende en sag til et af de nævn, kun rådgivet om muligheden for det.




Er det ikke kun ved DK Domæner, at man kan lave det trick? DK-Hosmaster er vist de eneste, som gør noget aktivt mod domænehajer...


Mig bekendt, kan man intet gøre ved .com, .net, .org osv, men hvis du kender et smuthul, kender jeg flere der gerne kaster de penge efter dig i omkostninger mod at få domæner, som ikke anvendes aktivt...



Nope, UDPR er næsten ens med de danske domæneregler, formoder det er fordi de danske regler er baseret på den internationale konvention. Har læst nogle juridiske artikler gennem Karnov også hvor det bliver redegjort for hvor "nemt" det er, det jeg skrev om betingelserne sådan forkortet.

Har bare ikke haft en klient endnu der er villig til at betale gebyret, eller lade mig stå for det :-D men det er muligt at få overdraget dem.

Se eventuelt denne: https://www.icann.org/
Du er nødt til at søge lidt, for at finde det rigtige sted hvor du kan læse UDPR.

Mener dette er et af nævnene: http://www.wipo.int/portal/en/
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaade:
Fashion-Seller:

Quaade:
Fashion-Seller:

Det bedste råd er, at du finder et nyt navn...

Er du heldig, kan du måske forhandle prisen ned i $15.000, men du får den næppe længere ned. 

Jeg har forsøgt flere gange at hjælpe klienter med at købe domæner, dog uden held, de domænehajer ved, hvad de vil have for dem, og de har råd til at vente, for før eller siden er der nogen, som betaler prisen pga de mangler et godt domæne, og det ved de.

Så søg efter et andet navn, det spare dig for mange penge...



Har du forsøgt at anvende regelsættet UDPR med tilhørende domssystem/voldgift? De går hårdt til domænehajer da det er i strid med god domæneskik, og man kan derfor få overført domænet til sig. Tommelfingerreglen er dog at de ikke skal have nogen legitim interesse i det, udover salg for øje, et inaktiv domæne der er planer om kan være nok interesse. Dernæst skal man selv have en legitim interesse i det og det skal så opvejes imod deres interesse.

Problemet er som jeg nævnte foroven, det koster mellem 8-12.000 kroner alt efter hvor man vælge at få den behandlet. Men har aldrig selv prøvet at sende en sag til et af de nævn, kun rådgivet om muligheden for det.

Er det ikke kun ved DK Domæner, at man kan lave det trick? DK-Hosmaster er vist de eneste, som gør noget aktivt mod domænehajer...

Mig bekendt, kan man intet gøre ved .com, .net, .org osv, men hvis du kender et smuthul, kender jeg flere der gerne kaster de penge efter dig i omkostninger mod at få domæner, som ikke anvendes aktivt...



Nope, UDPR er næsten ens med de danske domæneregler, formoder det er fordi de danske regler er baseret på den internationale konvention. Har læst nogle juridiske artikler gennem Karnov også hvor det bliver redegjort for hvor "nemt" det er, det jeg skrev om betingelserne sådan forkortet.

Har bare ikke haft en klient endnu der er villig til at betale gebyret, eller lade mig stå for det :-D men det er muligt at få overdraget dem.

Se eventuelt denne: https://www.icann.org/
Du er nødt til at søge lidt, for at finde det rigtige sted hvor du kan læse UDPR.

Mener dette er et af nævnene: http://www.wipo.int/portal/en/

Jeg kan primært kun finde noget om trademark krænkelser, men at lave retssager omkring dette i Kina, USA eller UK er jo mere eller mindre håbløst, og urimlig dyrt... Det kan du ikke gøre for 10-12.000 kr, det tal skal nok 10 dobles realistisk. Især UK koster advokater kassen!

https://www.icann.org/resources/pages/help/dndr/udrp-en

Jeg kan heller ikke rigtig finde sager online, hvor nogen har haft held med at få overdraget domæner fra domænehajer, uden at det omhandler direkte trademark violations...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 24
Fra  IMPACT Extend Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan måske få pruttet prisen ned til halvdelen. Jeg ville få et .app i stedet og spare de penge. Hvis din forretning en dag bliver et hit, så kan du købe .com. Nu kan jeg f.eks. se at Lix Technologies har udskiftet deres lix.tech med lix.com efter funding. Det har nok været rimelig dyrt.
Det er ikke domænet, der afgører, om du lykkes med din virksomhed, men at bruge for meget tid nu med at få det, ser jeg som mangel på fokus på linje med dem, som bruger unødig tid på logo. Så se bare at komme igang med det næstbedste domæne ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)