Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af firma, dog med hensigt på noget større

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Jeg står og vil til at oprette mit første firma, jeg ved dog ikke hvad jeg skal vælge (IVS,Aps, mm.)
Det er meningen jeg vil gøre en stor del ud af det senere hen, men lige pt er det bare fritiden som bliver brugt på det.
Ser gerne frem til et par Pros/cons for de forskellige muligheder.

På forhånd tak for hjælpen :)

God mandag derude :)
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Oct 18
Indlæg ialt: 21
Fra  Stoisk Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I daglig tale "hobbyvirksomhed" kan laves uden de store konsekvenser. Og du kan køre med CVR nummer, branchekoder osv som kan åbne nogle nye muligheder for dig.

Kommer du til på et senere tidspunkt at inddrage en højere omsætning eller større timeforbrug, da kan du skifte til noget mere relevant - enten selskabsform eller som selvstændig (PMV).

Det er måske lidt tidligt at sige noget om selskabsformen, da du måske har kapital til et reelt ApS, men et IVS kan sagtens komme på tale senere og der er ikke noget forkert ved nogle af dem.

Fordelen med selskab er sikkerhed for din privatøkonomi, ulemper kan være lettere øgede driftsomkostninger, afhængig af hvad der ligger i engagementet. Hvis du har en forventning om at din omsætning øges langsomt over tid, så kan det være du skal have en periode hvor du sparer op til at køre det i selskab, og i den periode kører det som hobbyvirksomhed eller PMV afhængig af omsætningen og så får erfaring med driften, f.eks hvis du selv kan bogføre kan du spare lidt på den konto. Det bliver nødvendigt i selskabsform.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)