Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kode/database

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at forhandle med en virksomhed omkring salg af min hjemmeside og den bagvedliggende kode/database (der er tale om et beskedent beløb).

Da jeg sælger som en privatperson til en virksomhed, skal jeg have udarbejdet en total ansvarsfraskrivelse, så virksomheden ikke bagefter kan tage hus og bil fra mig.


Er der nogen som kan pege mig i den rigtige retning ift. følgende:

- Skabelon til en total ansvarsfraskrivelse evt. også kontrakt.

- Tips og råd.
Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ift. ansvarsfraskrivelsen havde jeg tænkt noget i denne her retning:

....Sælger kan ikke gøres ansvarlig for nogen form for tab af fortjeneste, indtægter eller nogen form for indirekte skader, som opstår på grund af eller i forbindelse med brug af overdraget hjemmeside og bagvedliggende beregninger (database). Køber er bekendt med beregningsgrundlaget og at hjemmesiden og den tilhørende beregninger er testet grundigt igennem, uden nogen bemærkninger....

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt svært at lave en effektiv ansvarsfraskrivelse, når man ikke kender alle de konkrete forhold. Det man skal være opmærksom på er, at domstolene (som jo er worst case) ikke viger tilbage fra at tilsidesætte ansvarsfraskrivelser, hvis de mener, at der ikke er tale om en rimelig ansvarsfraskrivelse. Helt generelt kan man sige, at jo mere generel en ansvarsfraskrivelsesklausul er, jo større er risikoen for, at den bliver tilsidesat. Man skal selvfølgelig også se på forholdet mellem parterne. Hvis du er ikke-erhvervsdrivende, og køberen er erhvervsdrivende, vil du formentlig have mere vide rammer for ansvarsfraskrivelse.

Hvis der reelt er risiko for, at du kan blive påført et anseeligt erstatningsansvar, ville jeg bruge energi på at beskrive omstændighederne omkring det overdragne - jeg ville for eksempel skrive, at du har udviklet siden som privat person, og der har ikke været tilsigtet et kommercielt brug. Jeg ville nok også skrive, at køber var givet lejlighed til at undersøge kode mv. inden købet. Du skal selvfølgelig kun skrive den slags hvis det er rigtigt :)

Ellers kan du sagtens bruge noget a la det, du har skrevet.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først og fremmest tak for dit input, jeg har på et andet fora fået et lignende svar. Så det giver en del mere ro i maven. Jeg tænker at hvis de fortsat ønsker at købe mine kode/database så får jeg tilføjet alle de punkter og omstændigheder jeg kan komme på.

Igen tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)