Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse og karriere?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 

Jeg skriver herinde, da jeg virkelig er kommet i vildrede. Jeg startede i sommers på en uddannelse i finans, men jeg er her to måneder efter sikker på, at uddannelsen ikke er mig. Jeg troede, at jeg måske ville kunne lære at "kunne lide det", men det er altså ikke tilfældet. Derfor er jeg nu i den situation, at jeg vil tage mig et sabbatår mere, hvor jeg tænker over tingene og herefter søger ind på en uddannelse. Jeg aner simpelthen ikke hvilken uddannelse jeg skal søge ind på lige pt., men har det sådan at jeg meget gerne vil have en uddannelse og bruge mine 3 år i gymnasiet til noget.
I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, at høre om jeres uddannelser og jobs. Altså hvilken uddannelse har du eller er du i gang med? Synes du det var/er spændende og kan du give nogle gode råd? Kunne også være spændende, at høre om folks nuværende jobs og hvordan de er nået dertil! Jeg er bare en ung mand, der mangler noget inspiration til fremtiden! 

Jeg håber virkelig, der er nogen som kan give mig lidt input! 

Vh. Andreas

Fra Aarhus N
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

når jeg coacher folk, spørger jeg gerne om deres drømmejob og derefter deres realistiske drømmejob. Når det er fundet laver vi værdiafklaring og derefter finder vejen til målet. I dit tilfælde vil vejen være uddannelse. Håber du kan bruge det til noget. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas, hvad du skal vælge og hvad der passer dig er umanerlig individuelt.

Elsker du at være sammen med revisorer, ingeniører, IT folk, kunstnere, børn.... Er du salg og marketingstypen, udadvendt/indadvendt....

Du har et Porsche emblem som tag - er du teknikinteresseret, vil du reparere biler?

Det bedste du kan gøre er nok at finde entry level job helst i et firma der er stort nok til at du kan snakke med forskellige typer af mennesker, og finde ud af hvad du vil.

Teknikfeltet er der rigtig meget run på - der kommer kæmpe mangel på håndværkere specielt de som også har boglige kompetencer.

Følg dine interesser!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)