Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg hyrer et firma til at hjælpe mig med AdWords?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer

For et par måneder siden blev jeg telefonisk kontaktet af et firma, der kunne tilbyde SEO til min virksomhed. Jeg stod netop dér og var ved at sælge min lejlighed og alt hvad jeg ejer, så jeg kan starte på en frisk - og flytte på højskole, hvor jeg lærer at tabe mig og iøvrigt være god ved mig selv. Samtidigt tænkte jeg, at jeg gerne vil rykke min lille virksomhed, fordi det er trods alt hvad jeg har - og gerne vil udvikle. Så, altså, jeg sagde sgu ja til den telefonsælger.

De fortalte, at de havde tilbud på et SEO-opstart-kampagne for omkring 5000.- ex. moms (jeg kan pt. ikke huske det præcise tal) - og jeg sagde ja, fordi jeg har aldrig før markedsført mig på nettet - og det kunne være rigtigt fedt at få gang i biksen på den måde.

Anyway.

Indtil nu har jeg fået:

- Høflig betjening

- Der er oprettet en ny Google email og en AdWords-konto

- De har skrevet nogle forslag til annoncetekster (som de bare har planket fra min hjemmeside)

- De har lovet 3 måneders service, hvor de målretter søgeordene, så jeg får flest mulige hits.

Nu er det så jeg vil spørge: hvad skal jeg være opmærksom på? Og derudover, så kan jeg vel godt selv målrette søgeord, kampagner osv. i fremtiden?

På forhånd tak :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Årslev
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Fra  http://headsetshop.dk/index.php Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger med her. Min erfaring med adwords/ seo firmaer igennem 15 år, er at branchen er gennemsyret af hurtige penge og opstartsgebyrer. Bindingsperioderne er alt fra 3 mdr til et år og det er reelt set svært at gennemskue hvem man får for pengene.

Find en dansker i Thailand der er pålidelig og brug dem til seo, det koster en brøkdel og jeg vil vædde med, at mange danske "SEO-eksperter" får produceret deres ting af en underleverandør i udlandet.

Jeg går altid efter min mavefornemmelser.

Finder en samarbejdspartner der har det samme antal ansat som jeg selv.

En hvor man også kan tale med chefen selv.

Nogen der har referencer fra helt almindelige webshops som matcher din egen.

Men puha det er en branche med mange muligheder. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er desværre en jungle derude.

Hos jimihove.dk kører vi med dag til dag ospigelse for de mindre kunder. Hvis i ikke er tilfredse, så stopper vi bare, fra dag til dag.

Og ja der er mange "seo eksperter" som køber et udløbet domæne, sætter en 12 årig til at skrive tekster på det domæne, og er nu pro linkbuilder.

Jeg ved ikke hvad branchen kan gøre ved det, desværre.

Men kig efter kort opsigelse, og gode referencer. Nå, ja og så gå hellere efter en som kan kritisere dine muligheder, fremfor en der lover guld og grønne skove.

Ps: Man bliver ikke bedre til seo af at bo i Thailand. Man bliver heller ikke dårligere. Men om man betaler 1000 eller 2000,- kr for noget der ikke virker, er vel ligemeget, når man skal have noget der virker.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Aug 18
Indlæg ialt: 22
Fra  Cahba Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen David

Vi er nu hos www.kreer.dk og han har flyttet os gevaldigt på vores dårlige placeringer, så vi er på vej mod de gode + at han har rettet rigtig mange af de fejl og mangler der var på vores hjemmeside, efter tidligere webbureau.
Thore er meget seriøs og ham kan du også se herinde.

Venlige hilsner Stinne

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, indtilvidere :)

Så vidt jeg kan forstå, så ligger hele 'magien' i, at vælge de rigtige søgeord, som er associeret med ens service/firma. Men jeg kan også forstå, at nogle søgeord er dyrere end andre - og kunsten er at finde så billige søgeord som muligt, som også giver 'bid'.

Eller hvad? :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København N
Tilmeldt 4. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Fra  MilliontreeInc MTI Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David, har du overvejet Fiverr.com ? 

Måske kan du finde en bedre SEO pris der & du har mulighed for at variere priser samt rating og feedback.

mvh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt, men tæt på.

se det der er vigtigt, er ikke helt om klikprisen på en søgeord er billig, men om det skaber konverteringer.

Et dyrt søgeord kan sagtens bidrage med mere end et “billigt”.

det vigtige i denne sammenhæng er, at du får opsat konverteringssporing på din shop, så du kan se nøjagtigt, hvad hvert søgeord bidrager med.

Typisk begynder man med at opsætte en forholdsvist bred omgang, hvor man favner meget bredt ved at anvende +søgeord.

Efter en testperioden, har man fået et godt datagrundlag ind og så kan der udvælges søgeord og fraser, der vil give mening, at opsætte selvstændige annoncegruppe for.

Herefter vil der typisk blive arbejdet med optimering af annonceteksterne i rotation, så de testes op mod hinanden.

og man kan fortsætte med nye tests, remarketing, display annoncer osv.

De 5.000 du har betalt er helt gak gak.

Vi tager 2595 for 5 timers opsætning og det er inkl. Shoppingfeed.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:
Så, altså, jeg sagde sgu ja til den telefonsælger.

Første fejl, bed altid om mere, jeg har i tidernes morgen set et manuskript til hvad man altid skal spørge en SEO-telefonsælger om.

Men kan ikke rigtig huske hvor måske det var SEO-lex af Thomas Rosenstand...

Du er med 99.9999% sandsynlighed blevet scammet der sorry to say so... 

Fra Albertslund
Tilmeldt 10. Aug 17
Indlæg ialt: 12
Fra  Adwise Media ApS Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David, Når man vælger marketing bureau, så er der altid mange ting som man skal tage i betragtning, og som flere andre i tråden her nævner, så er der en del hit'n run bureau'er. Det du generelt skal være opmærksom er: 1: Er det SEO eller Adwords du har købt, for hvis det er Adwords du betaler for, så har du formentligt også et annonce budget oven i de 5000 kroner du betaler dem, som er tilsvarende eller højere end de 5000 i perioden. Betaler du derimod for SEO, så har du 5-8 timers SEO til rådighed, hvilket ikke er særligt meget og i de fleste brancher, ikke vil skaffe dig særligt høje placeringer. 2: Fokuser på konverteringer frem for trafik, hos Adwise Media arbejder vi altid på, at skaffe vores kunder den mest effektive annoncekrone, med flest mulige konverteringer på vores kunders budget til følge. Erfaring fortæller mig dog, at de fleste bureauer som regel sælger deres rapporter på antal besøgende. Men du tjener ikke penge på besøgende, du tjener penge på kundehenvendelser eller salg og hvis dit webbureau fortæller dig andet, så har de ikke styr på marketing og er formentligt mere salgsbureau end marketing bureau. Håber du kunne bruge det 😉 Mick Hansen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)