Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil jeg få noget ud af at skifte til vso?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :



Hejsa.
En dame fra skat fortalte mig. at der nok var lidt at hente hvis jeg skiftede til virksomhedsordningen. Har hun ret? Hvor meget er der i givet fald snak om? Og hvad skal jeg gøre?


Bilag.

Indkomster og fradrag

Personlig indkomst

Overskud virksomhed/udlejningsejendom#Beløb markeret med # er selvangivet via TastSelv.179.364 kr.

Underskud virksomhed/udlejningsejendom-5.666 kr.

Resultat af virksomhed173.698 kr.

Lønindkomst mv.284.271 kr.



Tak for hjælpen
Mvh Essalj

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du renter? Sparer du op i virksomheden? Hvor stor er aktiv massen og gælden?

Statsautoriseret revisor - København

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Oct 18
Indlæg ialt: 21
Fra  Stoisk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Essalj,

Det kommer lidt an på hvordan dine omkostninger er klassificeret.

Har du udlejning af bolig f.eks kan der være et rentefradrag der får mere værdi i VSO end i personlig beskatning.

Der er nogle yderligere opgørelser du bør lave i den forbindelse, så prøv at få en revisor til at regne skatteforskellen ud for dig. Det kan godt være at det kan betale sig for dig rent skattemæssigt, det kommer an på hvor meget du betaler i skat nu, kontra en evt. skat i VSO.

Umiddelbart vil jeg vurdere ud fra overskudet at det nok godt kan betale sig at få en revisor til at kigge på det, da overskudet efter skat kan overstige revisorregningen.

Og fordelen kommer - når du SELV er i stand til at køre virksomheden i VSO, da du så også sparer revisoren på lang sigt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig tag en kort snak med en revisor. Umiddelbart virker du ikke til at være i topskat som ville være et kriterium - og så er der renter som skal kendes for at se om det giver fordel (kap afkast ordning mener jeg ikke er god mere med den fastsatte 0 rente)

Det er nok mest renter - men lad en revisor se dit regnskab og selvangivelse og regne på det-  det kan højst koste en time vil jeg mene - og så skal besparelsen jo dække evt ekstra arbejde/omkostninger ved at skulle bogføre efter VSO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)