Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for skoindlæg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Fra  FM IT ApS Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går til kiropraktor ind i mellem, og kiropraktoren foreslog at jeg prøvede at få lavet indlæg i skoene.

Indlæggene i skoene skal afhjælpe min dårlige ryg.

Kan man tørre udgiften til skoindlæg af på sit firma og regne med at firmaet har skattemæssig fradragsret for udgiften?

Jeg har et ApS, og sidder på en kontorstol dagen lang.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Mortensen:

Hej

Jeg går til kiropraktor ind i mellem, og kiropraktoren foreslog at jeg prøvede at få lavet indlæg i skoene.

Indlæggene i skoene skal afhjælpe min dårlige ryg.

Kan man tørre udgiften til skoindlæg af på sit firma og regne med at firmaet har skattemæssig fradragsret for udgiften?

Jeg har et ApS, og sidder på en kontorstol dagen lang.

Som ejer klart nej - Det KUNNE - hvis du havde ansatte og det blev krævet af DIG at de SKULLE benytte det være fradrag, men du kan ikke selv som ejer på nogen måde tørre den af på firmaet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Mortensen:

Hej

Jeg går til kiropraktor ind i mellem, og kiropraktoren foreslog at jeg prøvede at få lavet indlæg i skoene.

Indlæggene i skoene skal afhjælpe min dårlige ryg.

Kan man tørre udgiften til skoindlæg af på sit firma og regne med at firmaet har skattemæssig fradragsret for udgiften?

Jeg har et ApS, og sidder på en kontorstol dagen lang.

For at du kan "tørre" den af på firmaet, skal udgiften være afholdt af hensyn til arbejdet.
Derudover skal det holdes indenfor bagatelgrænsen (sammen med andre lignende udgifter, der også har et privat islæt) på 6.100 kr. pr. år.
Det lyder umiddelbart som om, at der ikke er en god erhvervsmæssig begrundelse for at firmaet skal betale udgiften. 
Derfor går den ikke.
Hvis det derimod var tale om et par skærmbriller, kunne du lade firmaet betale for dem (indenfor beløbsgrænserne).
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)