Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping udenfor Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino.

Jeg har længe ville være selvstændig, og har studset lidt til ideén om at dropshippe smykker gennem Shopify platformen gennem en IVS virksomhed.

Jeg ville have en leverandør i Asien og sælge internationalt, primært USA - og hvis muligt undgå at sælge til Danmark.
Regner med en gennemsnits pris per. ordre på omkring en 400kr.

Men efter at have kigget nærmede på det hele virker det meget mere indviklet, end jeg lige umiddelbart gik og troede, nærmest uoverskueligt for at sige det lige ud.

Leverandøren tilbyder gratis levering internationalt, så umiddelbart vil jeg slippe for at beregne prisen for leverandering i al verdens kroge.

Skal jeg være Import/Export registreret ? Har fået mig fortalt at det er momsfrit når man køber og sælger i 3. land. Man skal ikke import eller export registreres?

Hvad med told? Går ikke udfra jeg skal betale kundens told hvis de skulle støde på dette, men blot informere om at told muligvis bliver pålagt

Udfra hvad jeg har forsøgt at læse mig frem til gennem søgninger på emnet, er folk lige så forvirret omkring det som mig, og er meget uenige om hvad der er- og ikke er krav på. Der er heller ikke meget hjælp at hente fra skats hjemmeside.
Er der nogle der kan gøre mig ( og nok også en masse andre ) lidt klogere på emnet?


Utroligt at reglerne altid skal være så kompliceret i Danmark.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen regler i Danmark der ikke er tilsvarende i hele EU og formentlig meget tilsvarende i hele verden - så de er ikke specielt dansk komplicerede

Du har ikke import eller eksport når varen ikke kommer til Danmark eller forlader Danmark

Dine kunder i f.eks. USA og andre lande skal forvente told og mulige afgifter (moms i visse lande) når de modtager varen - det er vigtigt at kunden så har materiale der viser varens værdi at fortolde efter - i mange tilfælde fordel med faktura i plastperm på pakken (din faktura da det er den pris kunden jo betaler)

De fleste lande har tilsvarende returret som DK med 14 dage og så skal varen retur til - enten Kina eller dig med indfortoldning for jer så hver gang

Pas på med div stoffer som Nikkel og evt sagsanlæg i specielt USA (barn slugt ørering osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasSM:
Men efter at have kigget nærmede på det hele virker det meget mere indviklet, end jeg lige umiddelbart gik og troede, nærmest uoverskueligt for at sige det lige ud.

Så måske du skulle opgive tanken. Det virker lidt naivt at tro at amerikanere skulle ville købe Kina vare fra en danske firma. I øvrigt vil er der alt for mange faldgrubber hvor du virkeligt kan komme galt - tænk bare på hvad erstatningskrav du vil kunne få i USA.  Din kunde betale told - tror ikke ligefrem at de bliver begejstret over sådan en ekstra regning?  

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :


Tror personligt ikke at told er det store problem hvis blot de er informeret omkring det. Jeg har selv købt fra Amazon adskillige gange trods af at skulle betale told. 
Amerikanere køber kina produkter i stor stil, om firmaet man køber det igennem er dansk spiller ingen rolle for kunden. De går ind på en webshop ser et produkt de kan lide, til en fornuftig pris, og (forhåbenligt) betaler. 
Det ikke fordi jeg vil reklamere med stort dannebrog på startsiden heller, så med mindre de laver det store baggrundscheck, tvivler jeg i det hele taget de ved hvor firmaet er fra, de går jo bare op i hvor lang tid levering tager, og hvad det kommer til at koste..

Men måske du ret, og det bare er mig der er en ung og naiv wannabe iværksætter Big Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

AndreasSM:
Tror personligt ikke at told er det store problem hvis blot de er informeret omkring det. Jeg har selv købt fra Amazon adskillige gange trods af at skulle betale told. 

Hvad dine egne erfaring er kan du ikke bruge til noget i forhold til amerikanere, du aner jo formodentlig intet om hvor besværlig eller omkostningstung indfortoldnings processen er i USA. I øvrigt skal du jo ikke glemme at Trump i stigende grand sætter told på Kina vare, så det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse for dine kunder.  I øvrigt har du jo slet ikke forholdt dig til hvordan du vil forholde dig produktansvar - som kan blive en rigtigt dyr fornøjelse.

AndreasSM:
Men måske du ret, og det bare er mig der er en ung og naiv wannabe iværksætter Big Smile

Tja du kan jeg kun give dig ret i mht. dette projekt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)